Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Átlátjátok, hogy az előfizetés...

Átlátjátok, hogy az előfizetéses mobiltelefonoknál, a lebeszélhető havidíj, az mekkora népbutítás?

Figyelt kérdés

Akkor lenne a havidíj valóban lebeszélhető, (legyen mondjuk a havidíj 3000 ft) ha lenulláznák a telefonszámlámat, minden hónapban akkor, amikor eléri a 3000ft-ot!! Ennyi! Mert ez jelentené azt, hogy a havidíj lebeszélhető.

De mi történik valójában? Ezek a szemét mocskos aljas ge.c.ik annyira hülyének néznek minket, (mert egyébként azok is vagyunk), hogy azt mondják, a havidíj lebeszélhető, de fizesd ki mindig egy hónapra előre, és juppijéééé már meg is érkeztünk ahhoz a mobiltelefon-számlához, amely úgy néz ki, hogy: havidíj + forgalom, és nyoma sincsen benne semmiféle lebeszélt havidíjnak!!


de persze ez az átlag embert nem zavarja, örül, hogy minden hónapban lebeszélhet valamit, amit előre kifizet!!!!!!!! Az eszem megáll, ha néha belegondolok.


Komolyan mondom, hogyha a szélhámosságért Nobel díj járna, akkor ezeknek adnám! Mert ennyire egyszerű csavarral ennyi embert bepalizni, az azért nem semmi.


Vagy gondoljatok csak bele, hogy az előre kifizetett havidíj, milyen bődületes mennyiségű ingyen pénzhez juttatja mondjuk a T-mobilt. Tegyük fel, hogy a havidíj 2000 ft. Legyen mondjuk a T-mobilnak 2 millió havidíjas ügyfele Magyarországon. Akkor az azt jelenti, hogy minden hónapban, az előre kifizetett havidíjak miatt 4 milliárd forint érkezik a T-mobile számlájára!

Mondom, ez Nobel díjat érne, ha a szélhámosságot díjaznák Stockholmban!


Nekem ez már akkor feltűnt, amikor 6 évvel ezelőtt, megvettem az első élőfizetésemet a Vodafonnál. azóta nem hagy nyugodni a dolog, ha néha-néha eszembe jut. Úgy reklámozták a tv-ben, és a szórólapokon is, hogy a havidíj lebeszélhető, ezért bementem, gondoltam előfizetéses leszek. Majdnem lefordultam a székről, amikor az ügyintéző felvilágosított, hogy lebeszélhető, de egy hónapra előre ki kell fizetni. Másnak ez nem volt furcsa?



2013. aug. 2. 10:51
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:

Nem előre fizet a havidíjas.

Előre csak szerződéskötéskor kérik az első havit.

Mindenki olyant választ,amit előreláthatólag ki is fog használni. Én pl előfordul, hogy túl is lépek pár perccel.

2013. aug. 2. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:

Hát persze, hogy szerződéskötéskor előre elkérnek egyet, ez a lényege, az egésznek!!


Már akkor előre fizetsz, így azt azt követő számlában már megint a következőt fizeted, és így tovább. Aztán lebeszéled azt amit előre kifizettél.

2013. aug. 2. 13:25
 3/16 anonim ***** válasza:
61%

Kedves kérdező, buta vagy. Ennyivel abba is hagyhatnám az egészet, hisz mindent elmondtam, de még egy-két dolgot azért írnék.


Igen, ezek a cégek nagyon "lehúznak" minket, de nem azzal a baromsággal, amivel írsz, hisz ha van egy 3000 forintos előfizetésed, akkor azt ténylegesen le is beszélheted. A lehúzás az, hogy 30+ forint egy perc beszélgetés, illetve egy sms is minimum 30 forint, miközben ez nekik talán 5 forintba kerül, szóval egész jó profittal dolgoznak.

De ez sem olyan nagy szemétség, egy cég a profitért dolgozik, nem azért, hogy neked jó legyen, és kell a profit, hogy fejleszthessék az infrastruktúrát, vagy akármit.


"Vagy gondoljatok csak bele, hogy az előre kifizetett havidíj, milyen bődületes mennyiségű ingyen pénzhez juttatja mondjuk a T-mobilt. Tegyük fel, hogy a havidíj 2000 ft. Legyen mondjuk a T-mobilnak 2 millió havidíjas ügyfele Magyarországon. Akkor az azt jelenti, hogy minden hónapban, az előre kifizetett havidíjak miatt 4 milliárd forint érkezik a T-mobile számlájára! "


Igen, 4 milliárd, de az nem azt jelenti, hogy 4 milliárd a profit. Az előfizetés nem csak annyi, hogy küldesz pénzt a T-Mobile-nak csak úgy poénból, hanem egy szolgáltatásért fizetsz. A szolgáltatás fenntartása pénzbe kerül. Rengeteg alkalmazottja van, adótornyok üzemeltetése, karbantartása, minden szar pénzbe kerül.

Vegyük például a Wal-Mart-ot, akinek megint sikerült a Forbes 500-as lista első helyét bezsebelnie. A bevétele hiába volt majdnem 470 milliárd dollárt, ebből a profit "csak" 17 milliárd dollár volt.


Még többet is írhatnék, hisz az egész írásod úgy ahogy van hülyeség, de csak az időmet pazarlom erre.

2013. aug. 2. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 A kérdező kommentje:

te pedig über okos vagy utolsó hozzászóló a sok-sok diplomáddal.


A reklámokban, és a szórólapokon azzal csalogatják az embereket, hogy a havidíj 100%-ban lebeszélhető! Következésképpen ezzel azt az érzést keltik benned, hogy van a telefonszámládnak egy tétele,(a havidíj) amelynek az értékét ha eléri a havi forgalmad, akkor azt nem kell kifizetni, mert LEBSZÉLTED! De mivel előre elkérik a havidíjadat, sőt a szerződéskötésnél azonnal el is kérnek egy havidíjat, így azt valóban lebeszéled, de a költségeid semmivel nem csökkenek! Nincs semmiféle ingyen beszéd, meg elengedett költség! De ezzel nem is lenne semmi baj, ha nem ezzel csalogatnának be!



Hasonló ez (nem ugyan olyan, csak hasonló) ahhoz, mintha bérelnél tőlem egy autót, és azt mondanám, hogy elengedem az aktuális hónap bérleti díját, de a következőét viszont mindig fizesd ki egy hónapra előre.


4 milliárd az valóban nem profit, hanem bevétel.

2013. aug. 2. 19:09
 5/16 anonim ***** válasza:
32%
Neked értelmezési zavarod van. A havi díjat befizeted és annak értékét le is beszélheted.Sőt...én még netezek is belőle. Amikor új szerződést kötöttem, valóban kifizettem az első hónapot. Viszont a következő számlám már az utána használt hónap díja volt. Utólag. Mert mindig utólag kapom a számlámat, pontosan levezetve, az előző hónapban milyen hívásaim voltak.Nem tudom, melyik szolgáltatónál vagy, de ELŐRE én még nem láttam számlát kiállítani.
2013. aug. 2. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
42%

Fogalmatlan idióta vagy. Amennyira buta, annyira agresszív.

Meg sem próbálom megmagyarázni, hol és mekkorát tévedsz, mert alapvető szövegértelmezési zavaraid vannak. GHyakorlatilag ezt nevezik funkcionális analfabétizmusnak. A betűket ismered, de a szöveg jelentéséből semmi nem jön át.


A számlát mindig a számlázási időszak végén állítják ki. Tehát utólag számláznak. A számlarészletezőben szerepelnek negatív tételek is, amikből összeáll a lebeszélt havidíj. Csak össze kéne egyszer adni, és kijönne, de ha a szavakkal hadilábon állsz, számolásra már meg sem merlek kérni.


Tudom hogy ennyi asztalcsapkodás, hőzöngés után már nehéz meghátrálni, de próbáld meg, ne őrizgesd itt nagy hangon a tekintélyed romjait. Olvasd el lassan többször az eddigi válaszokat, és rá fogsz jönni,hogy ritka nagy ostobaságokat beszéltél

2013. aug. 2. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
78%

A számlát utólag állítják ki, nem előre fizetsz... Honnan tudnák, hogy mennyit fogsz beszélni és mennyi sms-t fogsz küldeni a következő hónapban?

A havidíjat akkor is ki kell fizetni ha beszélsz, ha nem, olyan nincs, hogy elengedik, ilyen hülyeséget rég hallottam.

Egyszerű példa, hogy megértsd:

Adott egy 3000 Ft-os havidíj. Percdíj 30 Ft. Ezzel a percdíjjal 100 percre elég a havidíj. Ha nem beszélsz többet, akkor csak 3000 Ft-ot fizetsz. Ha már 101 percet beszélsz, az már 3030 Ft, de gondolom ez egyértelmű.

Tehát a 100%-ban lebeszélhető havidíj az azt jelenti, hogy amennyi a havidíj, azt lebeszélheted.

HA abszolút nem lenne lebeszélhető a 3000 Ft-os havidíj és 100 percet telefonálnál 30 Ft-os percdíjjal, akkor 6000 Ft lenne a számlád.

Viszont ha nem beszélsz egyetlen percet sem, akkor is ki kell a havidíjat fizetned, nem hiába "havidíj" a neve! A havidíj úgymond fenntartási vagy hálózathasználati díj, mivel használod a hálózatukat, hogy bármikor elérhető legyél vagy te is bárkit elérj bármikor!

2013. aug. 2. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:

Akkor nézd inkább a hagyományos vonalas telefont és a mobilszámla láttán álló farokkal fogsz ujjongani. Fizetsz havonta kb 4ezret csak azért, hogy az asztalon ott áll a készülék, pofázás még nulla. Ha dumálsz is, az még erre jön rá.

(ettől függetlenül persze kartellező mocskosgeccik a mobilcégek, ez nem kérdés)

2013. aug. 2. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
Kedvesem, ha új előfizetést kötsz, akkor az elsőt előre teljesen/részben befizeted, utána a következő hónapban a fennmaradó részt befizeted és kész. Számlát mindig számlazárás után állítanak ki.
2013. aug. 3. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:

az lenne a válaszom mindenkinek, aki átlépte a jó modor határát, hogy vegyetek vissza az arcotokból, és csínján bánjatok a sértő szavakkal, mert nem a popókátokból rántottatok ki. Nem mondtam, hogy a számlát nem a hónap végén állítják ki, kissé le van korlátozva az agyatok!


Leírom, hogy számomra hogyan nézne ki egy ilyen 100%-ban lebeszélhető akció, ha a szolgáltató fair játékos lenne.


Hónap első napjától az utolsóig tart a hónap. 31-e után számlazárás, a szolgáltató tételes számlát állít ki, leírok egy példát, kitalált számokkal, a havidij legyen 2500 ft.


hanghívások: 6ó:45p:25mp 7125 ft


sms-ek 157 db 3925 ft


adatforgalom 658 Mb 1000 ft


A számla forgalma 12050 ft, és mivel a havidíj 100% lebeszélhető, kivonjuk a forgalomból, így a számla: 9550 ft. És ez a 100%-ban lebeszélhető havidíj, ha a szolgáltató nem simliskedik!


A havidíj lebeszélhetősége tehát csak egy lehetőség. Ha a havi forgalmam eléri a 2500 ft-ot, akkor a havidíjat levonják a forgalomból, ha nem éri, akkor nem éltem a lehetőséggel, és nem vonják le.


És most lehet azzal jönni, hogy sok éves tradíció a havidíj előre fizetése. Meg hogy mit gondolok, a havidíjat előre kell fizetni, mert a hálózatot fenn kell tartani. Ez mind mellékes, másrészt megjegyezném, hogy a kábeltévé havidíját visszamenőlegesen fizetem, és a rendszer működik.


Persze nem ez a fő probléma. Nagy probléma az, hogy egy haverom ha felhív Londonból, akkor 35 ft-nak megfelelő centért teszi egy percenkét, amig pedig a kisnyugdíjas öregapám hazaszól öreganyámnak a boltból, a feltöltőkártyás telefonjával, azért 50ft-ot fizet percenként. Na ez sem kicsi probléma


Egy másik haverom ha felhív Németországból, akkor az ottani Lebara.de-s kártyájára havi 20 euró feltöltésért 700 percet kap, amit akár nemzetközi irányba is felhasználhat, és nincs havidíj, nincs hűségidő! Legnagyobb problémája, hogy nem tudja lebeszélni a havi 700 percet! Én jelenleg a vodafone egyik legjobb, másodperc alapú, céges csomagjában vagyok, 15ft + áfa/perc + havidíj + hűségidő, tehát azt a 700 percet kb. 16 ezer forintért kapnám meg itthon hAVONTA.


A másik, hogyha valakinek hétvégén más a percdija, vagy esetleg hétvégén ingyenes sms-ei vannak, akkor biztos lehet benne, hogy szombaton nulla óra utáni első másodpercekben elküldött smsekért még fizetni fog, mert az átálással is csalnak néhány percet. Fogyott már le így feltöltökártyám, csóró egyetemista koromban a panonnál.


A harmadik bedig a túlszámlázás. Mivel másodperc alapú számlázásom van, minden hónap elején lenullázom a kimenő hívásaimat, számlazárás napján, éjfélkor pedig felírom, hogy hány percet beszéltem, mennyi sms-t küldtem. ÉRdekes módon, amikor megérkezik a számla, 3-4 percel mindig többet mutat, mint a számláló. Letöltöttem több számlálót is a google play-röl, de mindegyik kevesebbet számol, mint amennyi a számlán van. Említettem ezt egy vodafone-os ügyintézőnek, de csak mosolygott. ÉN le.szarom azt a 3-4 percet, 100 ft sincs, de ha mindenkit csak 3 percel számláznak túl, akkor az 2 millió előfizetőnél 6 millió perc havonta, egy átlag 25 ft-os percdíjjal számolva az havi 150 millió ft ajándék bevétel.


És ha már a bevételi oldalon, ilyen 9-10 számjegyű összegek szerepelnek, mint a 4 milliárd, vagy a 150 millió, akkor joggal várhatnánk el, hogy a havidij lebeszélhetőségénél fair módon járjon el a szolgáltató.


Végül pedig sosem mondtam, hogy a havidíj nem lebeszélhető! Azt mondtam, hogy az egész, egy népbutítás. Levonhatnák a számlából is, nem probléma a számla utólag törénő kiállítása sem, de ehelyett kifizettetik előre, és csak azt beszélheted le.

2013. aug. 8. 20:34
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!