Meddig lehet szervízben a telefon, van erről fogyasztóvédelmi törvény?
Szia!
Szabályozás alapján:15 napon belül törekedni kell a készülék megjavítására...
Nem kötelező.Hátráltató tényező:szállítási idő,alkatrészrendelés...stb
A garanciális idő annyi nappal hosszabbodik, amennyit a készülék szervizben volt.
Ha a készülék 3*egymásután ugyanazzal a hibával kerül szervizbe,illetve a készülék hibájából adódóan, a tulajdonos aránytalanul nagy kárt szenvedett(nem tudsz telefonálni,és használni a neked előnyös funkcióit pl:szervező funkció,)méltányossági cserét lehet kérni írásban a gyártótól.
FIGYELEM! Nem asztalt csapkodva ,hanem kimérten-határozottan.
A kijavítást vagy kicserélést a Polgári Törvénykönyvrõl szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelõ határidõn belül, a fogyasztónak okozott jelentõs kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. Minden esetben törekednie kell ugyanakkor arra a kereskedõnek (illetve megbízottjának, a szerviznek), hogy a kijavítás tizenöt (naptári) napon belül megtörténjen. Nem létezik azonban olyan jogszabályi rendelkezés, amely kimondaná, hogy ezen határidõ túllépése esetén hány nap múltán lesz jogosult áttérni egy másik szavatossági igényre (például cserére) a fogyasztó. Cserekészülék biztosítását a jelenlegi jogszabályok pedig sajnos nem írják elõ.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy amennyiben a kereskedõ, illetve a szerviz kijavítási kötelezettségének nyilvánvalóan nem tesz eleget (indokolatlanul és/vagy jelentõsen túllépi a javítási határidõt), illetve ha például a minõségi kifogásáról nem vettek fel jegyzõkönyvet, bejelentéssel élhet a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi felügyelõségen.
A bírói gyakorlat szerint ugyanakkor, ha a javítások több ízben, eredménytelenül végzõdnek, a fogyasztó megalapozottan kérheti a termék cseréjét, illetve akár a vételár visszafizetését. Azt, hogy pontosan hányadik sikertelen javítási kísérlet alapozza meg a fogyasztó másik igény áttérésére való jogát, jogszabály nem határozza meg, az mindig csak az adott ügy valamennyi körülményének – így például a sikertelen javítások száma, a fogyasztónak okozott kényelmetlenség, a meghibásodások jellege, stb. – ismeretében dönthetõ el.
Javasoljuk, hogy kíséreljen meg egy egyeztetést a kereskedõvel. Amennyiben azonban nem tud vele megegyezésre jutni a csere tekintetében, jogainak érvényesítése érdekében bírósághoz, vagy békéltetõ testülethez kell fordulnia. A békéltetõ testületi út választását az eljárás gyorsasága, egyszerûsége, valamint költségkímélõ jellege indokolhatja.
Üdv: NFH admin1
-----------------------
Portáljaink / Our websites:
Híreinket megtalálja weboldalunkon / News, official webpage: www.nfh.hu
Fórumportálunk itt érhető el / Forum portal: www.nfhforum.hu
Nemzeti Fogyasztói Termékkosár oldalunk elérhető itt / National Consumer Basket page: www.termekkosar.hu
Fiataloknak szóló oldalunk / Webpage for youth: www.nfhokoskosar.hu
English official portal: [link]
Facebook oldalaink / Our Facebook pages:
NFH / HACP: www.facebook.com/NFH.hu
Nemzeti Fogyasztói Termékkosár / National Consumer Basket: www.facebook.com/termekkosar
NFH Okoskosár / HACP Smart Basket: www.facebook.com/nfhokoskosar
English Facebook page: www.facebook.com/HACP.NFH
Kövessen minket a Twitteren is / Follow us on Twitter: [link]
Európai Fogyasztói Központ / European Consumer Centre Hungary:
Az Európai Fogyasztói Központról a www.magyarefk.hu oldalon olvashat. /
You can get information of the European Consumer Centre Hungary here: www.magyarefk.hu/en.html
Facebook oldal / Facebook page: www.facebook.com/EuropaiFogyasztoiKozpont
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!