Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Mit tehetek ilyenkor? Június...

Mit tehetek ilyenkor? Június óta 4x volt szervizben a telefonom.

Figyelt kérdés

Vodafone Smart II telefonom van, és állandóan újraindul. Már 4x volt szervizben, szoftvert frissítenek rajta, és ennyi. 3-4 nap után ismét állandóan újra indul.

Elég sokat utazok, így nem tudom rögtön szervizbe vinni, csak kínlódok a telefonnal. Most is a napokban hoztam el, és megint újraindul, de 3 hétig megint nem leszek otthon, nem tudom beadni.

Kérhetem a telefon cseréjét? Vagy mit tehetek ilyen esetben?


2012. dec. 18. 21:42
 1/5 anonim válasza:
Ha még garanciális, hát én visszamennék az üzletbe, hogy cseréljék ki. Ha nem hajlandóak, beírni a panaszkönyvbe, illetve fogyasztóvédelem.
2012. dec. 18. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Ha ugyanaz a hiba, 3 alkalom után nem vagy köteles elfogadni a javítást.
2012. dec. 19. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
köszi szépen. haza megyek, és próbálom kicseréltetni. van erre valami törvény, amire hivatkozhatok?
2012. dec. 19. 18:53
 4/5 anonim ***** válasza:

Hibás termékek esetén a fogyasztó elsősorban kijavítást/kicserélést kérhet, és ha ezek egyike sem lehetséges, akkor kérheti a vételárat vissza. Tehát, sajnos azt kell mondanom, hogy ha a kereskedő nem akarja a vételárat visszafizetni, arra kényszeríteni nem is lehet, mert a fogyasztói jogok sorrendje kötött, attól eltérni nem köteles.


A kötött sorrend azt jelenti, hogy először kijavítást kérhet, majd ha az nem megfelelő, akkor kicserélést.

A bírói gyakorlat mondja azt, hogy a háromszori ugyanolyan jellegű meghibásodás és így eredménytelen javítás alapozza meg a fogyasztó azon jogát, hogy kicserélést kérjen. Tehát rendelet erre nincs, csak korábbi bírósági döntésekben került mindez kimondásra. Pont ezért ez a háromszori ugyanolyan jellegű meghibásodás nincs is kőbe vésve. Ha akarna a vállalkozás, már az első hibánál is cserélhetne, főleg, ha az elhúzódó javítás a fogyasztónak jelentős kényelmetlenséget okoz.


Amit tenni lehet:

Egyrészt, ha az eddigi javításokról nem kapott a jogszabályoknak megfelelő jegyzőkönyvet, csak átvételi elismervényt, akkor ezt rögzíteni lehet a Vásárlók Könyvébe. A Vásárlók Könyvének másolati példányát pedig érdemes eljuttatni a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak.

(elég lehet, ha beír, hátha attól a cserére jobban fognak hajlani)


A másik pedig, hogy a panasszal, mivel az jogvita a békéltető testülethez fordul. A testület eljárása ingyenes, az elérhetőségeiket az alábbi linken találja meg:

[link]

2012. dec. 19. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a segítséget!
2012. dec. 20. 07:16

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!