Yettelnél lehet nem ott vásárolt készüléket szervízeltetni?
A jótállás elsődlegesen azt a kereskedőt érinti, akinél a készüléket vetted (ez a törvényileg - 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet - kötelezett jótállás). Ha szolgáltatónál vetted, akkor ott.
Másodlagosan a gyártót - mint például a Huawei, Xiaomi, Samsung, Apple,... - illetve az általa kinevezett szakszervizt. Erről a gyártó oldalán tájékozódhatsz.
Harmadlagosan - jótállási időn túl - pedig a márkafüggetlen szervizt.
A Yettel távközlési szolgáltató. Ha náluk vetted a készüléket és jótállási időtartamon belül vagy, akkor náluk végeztetheted el a jótállás lerendezését. Viszont a Yettel nem szerviz, nem ők végzik a szervizelés folyamatát.
5 Csakhogy a tisztánlátás kedvéért a yettel oldalán is azt írják hogy a már nem garanciás szervízt is ők intézik. A kérdésem pusztán arra irányult hogyha nem náluk vettem de náluk van telefonszámom akkor el lehet e vinni hozzájuk és ugyan úgy mint a nemgaranciás esetben felküldik szervízbe és adnak is cserét mivel írják is hogy minden esetben próbálnak cserekészüléket adni.
Egy ötéves is tudja hogy a yettel egy telefontársaság és nem szervíz ,mégis ezt feltételezni egy kérdés kapcsán a trollkodás kategóriája. "kisfiam"
Igen, a Yettelnél lehetőség van nem ott vásárolt készülék szervizeltetésére, de ez néhány feltételtől függ. Az alábbiakban részletezem a fontos tudnivalókat:
1. Garanciális szerviz
Ha a készülék még garanciális, akkor a gyártó által kijelölt hivatalos szervizben kell javíttatni, függetlenül attól, hogy hol vásároltad. A Yettel általában csak azoknál a készülékeknél vállal garanciális ügyintézést, amelyeket tőlük vásároltak.
Más helyen vásárolt készülék esetén közvetlenül a gyártó szervizpontjához kell fordulnod, de előfordulhat, hogy a Yettel is segít az ügyintézésben, ha az adott márkával van partnerségük.
2. Nem garanciális szerviz
A Yettel szervizei általában foglalkoznak nem garanciális készülékekkel is, függetlenül attól, hogy hol vásároltad. Ebben az esetben a javítás költségeit neked kell állnod.
Az árakról és a javítási időről érdeklődj előre, mivel ezek jelentősen eltérhetnek.
3. Szükséges dokumentumok
Garanciális ügyintézéshez: Ha a készülék még garanciális, szükséged lesz a vásárlást igazoló dokumentumokra (számla vagy jótállási jegy).
Nem garanciális ügyintézéshez: Általában nincs szükség külön dokumentumokra, de a készülék azonosításához hasznos lehet a számla vagy a gyári szám.
4. Gyakori márkák és partnerek
A Yettel által forgalmazott márkák (pl. Samsung, Apple, Xiaomi) esetén valószínűbb, hogy a szerviz közvetlenül segíthet, de kevésbé ismert vagy speciális márkák esetében előfordulhat, hogy máshová irányítanak.
5. Mire figyelj szerviz előtt?
Adatmentés: A szervizelés előtt készíts biztonsági mentést az adataidról, mert a javítás során az eszköz gyári állapotba kerülhet.
Sérülés mértéke: Ha a készüléket nem rendeltetésszerűen használtad (pl. fizikai sérülés, vízkár), akkor a garancia érvényét veszítheti, és csak díj ellenében javítják.
Példa helyzetek:
Nem ott vásárolt készülék, garanciális: Ha egy Samsung telefont máshol vásároltál, de még garanciális, a Yettel által kijelölt szerviz (pl. Samsung hivatalos szerviz) foglalkozhat vele.
Nem garanciális ügy: Egy régebbi, nem garanciális iPhone készülék esetében a Yettel szervizelheti, de a javítás díjköteles lesz.
Összegzés
Igen, a Yettel foglalkozhat nem ott vásárolt készülékekkel is, de a pontos részletek és feltételek a garancia státuszától és a márkától függnek. Érdemes előzetesen érdeklődni a helyi ügyfélszolgálaton vagy telefonon.
"A kérdésem pusztán arra irányult hogyha nem náluk vettem de náluk van telefonszámom akkor el lehet e vinni hozzájuk és ugyan úgy mint a nemgaranciás esetben felküldik szervízbe és adnak is cserét mivel írják is hogy minden esetben próbálnak cserekészüléket adni."
Nem, mivel nem náluk vetted a készüléket (nem ők a forgalmazók), így a készülék szempontjából nem vagy velük szerződésben, így törvény sem kötelezi őket erre.
Bővebben a Yettel oldalán:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!