Samsungnál van nemzetközi garancia?
Sziasztok,
Samsungnál is van "nemzetközi garancia"?
Ha pl. GSM-től vásárolok telefont, és probléma adódik vele, bevihetem-e hivatalos samsung szervízbe garanciális javításra?
Apple-nél tudom, hogy 1 év nemzetközi van aktiválás dátumától kezdődően.(bármelyik hivatalos szervízben gariztatható széria szám alapján)
A magyar jog kötelezően előírja a tartós fogyasztási cikkekre a garanciát. Értéktől függően ez 1-3 év. Nem lehetőség, hanem kötelező. A vásárláskor kellett kapnod garancialevelet, vagy egyes hálózatoknál pénztári blokkot, számlát, ami a garancia érvényesítéséhez is megfelelő.
Te a forgalmazóval állsz szerződésben, így majdnem mindegy, hogy a gyár mit vállal. Az inkább akkor érdekes, ha többet, mint amit a jog előír.
A "garancia" egy pongyola fogalom.
Jótállás és szavatosság van.
A kettő között főleg az a különbség, hogy az előbbi esetben a forgalmazónak/gyártónak kell bizonyítania, hogy a meghibásodás a "nem megfelelő használatból" fakad, az utóbbi esetben pedig a felhasználónak kell bizonyítania, hogy a meghibásodás a nem megfelelő minőségű termék hibája.
A forgalmazót - jelen esetben a "GSM-et" - érintő jótállást és szavatosságot törvényileg kötelező:
- [link]
- [link] - lásd a "Hibás teljesítésről" szóló XXIV. fejezetet
A gyártó önként adhat jótállást - Samsung esetén:
ez a "Kiterjesztett Samsung jótállás az alapjótálláson felül"
Itt:
írnak a részletekről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!