Ha valaki egyfolytában hivogat Ismeretlen számmal, hogyan tudok utánanézni, hogy ki az!? ! Mindenképpen kellene, mert nagyon elegem van belőle!
Ha ismeretlen, nem nagyon tudod kideríteni, ha nem küld számot. Valaki hülye ismerősöd szórakozhat, vagy egy poénos kedvű idegen, aki kikeresett a telefonkönyvből. Letilthatod a telefonszámod nyilvánosságát, azt megteheted, és úgy legalább az idegeneket kiszűröd.
Egy biztos, nem én hívogatlak :-)
Nagyon körülményes a jogi út, szóval nem javaslom. Viszont van pár megoldás rá:
1. A legtöbb telefonban lehet csoportokat létrehozni. Némelyikben az ismeretlen számokat is csoportként lehet kezeltetni, és annak egy tiltást adni (vagy átirányítani egy jó kis emelt díjas számra ... höhöhö :D ).
2. Fel kell venni a telefont, és beszélgetni vele. Vagy csak mellérakni a telefont; hagy beszéljen. Nem a te pénzed fogy! :)
3. Ha szokása az illetőnek egy időpont, akkor irányíttasd át arra az időpontra a számodat egy emelt díjas számra. Pár próbálkozás után feladja, ha mindig csak az átirányításba ütközik.
(A 2.-at javaslom. Az a legjobb. Ügynökök ellen tökéletesen beválik. :)) )
Valamelyik jóképességú hozzászóló azt javasolta, hogy irányítsd át emelt díjas számra a hívást... Na azt ne tedd, mert annak a költségét te fizeted.
Viszont például a Pannon így jár el:
A Pannon tájékoztatja előfizetőit, valamint az érdeklődőket, hogy zaklatás esetén több lehetőség is van a sérelmes helyzet megszüntetésére.
A Büntető Törvénykönyv 2008. január elsejei módosítása szerint a sérelmet szenvedett félnek lehetősége van feljelentést tenni a nyomozóhatóság előtt, amennyiben nyugalmát tartósan kéretlen hívásokkal zavarják meg. A feljelentés alapján meginduló nyomozati eljárásban a büntetőeljárásról szóló törvény rendelkezései alapján a hatóság megkeresést intézhet a zaklató hívások távközlési adatainak beszerzése érdekében, melyeket a Pannonnak az elektronikus hírközlésről szóló törvény előírásai alapján a hatóság rendelkezésére kell bocsátania.
Amennyiben a zaklató hívásokat Pannonos előfizetői hívószámról kezdeményezték más szolgáltatóhoz tartozó hívószámra, úgy javasoljuk, hogy panaszával forduljon a hívószáma szerinti szolgáltatóhoz, segítséget kérve a hívások körülményeinek tisztázása érdekében.
Saját előfizetői nyugalmának biztosítása érdekében az adatvédelmi biztos által kiadott állásfoglalás alapján korlátozott körben a Pannon is eljárhat ezen ügyekben, ha az előfizető előtt a nyugalmát megzavaró hívásokat kezdeményező fél száma nem ismert. Ilyenkor a panaszos az általa küldött megkeresésben a hívásokat kezdeményező szám egyértelmű beazonosítása érdekében legalább 3-4 időpontot meg kell jelölnie, amikor a zaklató hívásokat ténylegesen sikerült fogadnia akár csak egy másodperc erejéig is, nem pedig csak megcsörgették a készülékét. A fenti adatok segítségével munkatársaink a panaszos távközlési forgalmának adatai alapján megkísérlik beazonosítani a hívószámot és felveszik a kapcsolatot a hívó féllel, melynek során megpróbálják tisztázni a helyzetet a hívószám használójával, illetve a hozzájárulását kérik a hívószámának a panaszos részére történő kiadásához. Adatvédelmi okokból csak az hívószám használójának hozzájárulása alapján adható ki a szám a panaszos részére. Ezen eljárás fő célja, hogy az esetleges vitás helyzetet a hívó és a hívott fél egymás közt, a Pannon további közreműködése nélkül próbálja meg rendezni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!