Törésre van garancia a telenornál 100e forint alatti termék esetén?
Fél éves táblagép törött össze, még volt rá garancia bőven, működik de mégis törött.
Illetve változtat-e a helyzeten az hogy volt rajta a telenornál vásárolt kemény csukhatós tok(zárt állapotban esett le)
A jótállás a rendeltetésszerű használat mellett bekövetkező hibákra vonatkozik.
Ha a kezelési útmutató tartalmazza azt, hogy időnként ejtsd le, és garantáltan nem fog eltörni, de mégis eltört, az valóban a gyártó felelőssége.
Idézek neked a PTK-ból:
"Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért.
Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett."
Az utolsó mondata lényeges ebben az esetben.
A törés nem a gyártási hiba, anyagminőség, összeszerelési pontatlanság vagy ehhez hasonlóak miatt következett be. Ám ezt be kell bizonyítania. Ha ragaszkodsz hozzá, bevizsgáltathatják, szakértővel tesztelhetik, stb.
Amikor bebizonyosodik hogy nem felelősek az általad jelzett hibáért, a költségeket rád háríthatják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!