Ha lejár az egy év garancia utána teljes árat kell fizetni a javításért?
Ha a terméket 2021-ben vetted, akkor már az alábbiak érvényesek a forgalmazó által kötelezően biztosítandó jótállás tekintetében:
"2. § (1) A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év."
Forrás: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról ( [link] )
A gyártó ezen felül adhat önként is jótállást.
Elfogtam egy nem privát tartalmú üzenetet:
"Az üzenet szövege:
én a telenortòl vettem, ilyenkor ha egy év után lenne vele probléma akkor a telenorhoz kell vinni ès nem aszervizpartnerhez?"
A törvény általi kötelező jótállási idő alatt viheted a forgalmazóhoz - jelen esetben a Telenorhoz, akiknek van külön jótállási/szavatossági tájékoztatója:
Ha ez lejár, de a gyártónak van további - a törvény általi kötelező jótállási időn túli - önkéntes jótállási ideje (ami ugyancsak a termék megvásárlásától kezdődik), akkor a gyártó hivatalos szervizével kell felvenned a kapcsolatot.
Ha ez is lejár, akkor bármilyen mobiltelefon-szerviz megfelel (a gyártó szakszervize az ajánlott), de az már pénzbe fog kerülni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!