Ha kifizettem a telefon törlesztőrészletét a hűség idő lejárta elött (elötörlesztéssel) akkor ha elmondom az előfizetést akkor csak a tagdíjat meg a havi részszámlát számlázza (kötbérnek) a Telekom?
Ha a mobilszolgáltatásra vonatkozó szerződésemet hűségidőn belül felmondom, mennyi kötbérrel kell számolnom?
Akciós havi díjas készülék vásárlásakor, vagy havi díjas hang és net díjcsomag költési szintre vállaltál két éves hűséget, akkor előfizetésedhez a szerződésben foglalt ideig kötbér kapcsolódik.
A kötbér összege függ az igénybe vett kedvezmény mértékétől, továbbá meghatározó az is, hogy vállaltál-e külön hűségidőt a korábbi készülékvásárlás során a díjcsomagra is.
A kötbérterhelés az alábbi esetekre vonatkozik:
a határozott idejű szerződés időtartama alatt kéred a megszüntetést, vagy
6 hónapnál hosszabb ideig szünetelteted az előfizetésedet, vagy
előfizetéseden - például számlatartozás miatt - sor kerül a bejövő, kimenő, és roaming forgalom tiltására is.
Ha tarifakötbér is tartozik előfizetésedhez:
a 2 éves határozott idejű szerződés lejárta előtt nem válthatsz a vállalt költési szint alatti hang és adat díjcsomag kombinációkra, ellenkező esetben kötbér megfizetése szükséges. Amennyiben korábban új előfizetést vásároltál készülék nélkül, és nem vállaltál hűséget az új hang és adat díjcsomag-kombináció költési szintre, akkor a szerződés felmondása, illetve 6 hónapnál hosszabb ideig tartó szüneteltetése esetén bruttó 5000 Ft-os kötbér-fizetéssel kell számolnod, mely a belépési díj összegével egyezik meg.
Tekintettel arra, hogy minden szerződés egyedi, az előfizetésedet érintő kötbér mértékét számos - a saját előfizetésedre jellemző - tényező befolyásolhatja, ezért a személyre szabott tájékoztatás érdekében javasoljuk, hogy a kötbér pontos összegéről érdeklődj e-mailben, az előfizető saját kezű aláírását tartalmazó szkennelt, vagy lefotózott igény csatolásával. Levélíráskor kérjük, válaszd az Ügyintézés/Szerződésmódosítás kategóriákat.
Domino készülékcsomagoknál hűségidő és ehhez kapcsolódó kötbér nem terheli az előfizetőt.
Fontos információ! A szerződés felmondása után várhatóan keletkezik még egy törthavi, befizetendő számlád, mely a számlázási időszak első napjától a szolgáltatás kikapcsolásának napjáig tartó havi- és forgalmi díjakat tartalmazza.
Amennyiben elektronikus számlát választottál, akkor a megszüntetés után a legutolsó havi számlát postai úton küldjük meg címedre. Ennek összegét legegyszerűbben egyéni banki átutalással rendezheted.
Mobilszámomat szeretném megszüntetni. Honnan tudom, hogy kell-e ilyenkor kötbért fizetnem, és ha igen, mennyit és mikor?
Akkor keletkezik kötbérfizetési kötelezettséged, ha mobilszámod a határozott idejű szerződés (hűségidő) időtartama alatt mondod fel.
Tekintettel arra, hogy minden szerződés egyedi, az előfizetésedet érintő kötbér mértékét számos - a saját előfizetésedre jellemző - tényező befolyásolhatja, ezért a személyre szabott tájékoztatás érdekében javasoljuk, hogy a kötbér pontos összegéről érdeklődj e-mailben, az előfizető saját kezű aláírását tartalmazó szkennelt, vagy lefotózott igény csatolásával. Levélíráskor kérjük, válaszd az Ügyintézés/Szerződésmódosítás kategóriákat.
Amennyiben a hűségidő alatt írásban jelzed megszüntetési szándékod, akkor a megszüntetés után a kötbérszámlát és a hozzátartozó csekket postai úton juttatjuk el címedre. Az összegnek a számlán megjelölt határidőig kell beérkeznie.
Ha üzleteinkben kezdeményezed a szerződésbontást, akkor az ügyintézés során is lehetőséged van a kötbér összegének befizetésére.
További fontos tudnivalók:
az előfizetés megszüntetésekor a részletfizetéssel vásárolt készülék hátralévő részleteinek egyösszegű befizetése is szükségessé válik (a kötbér mellett),
a Társaságunktól - 2017. október 20. előtt - vásárolt készülék a megszüntetés után is csak Telekomos SIM-kártyával használható (pl. Domino SIM-mel), azonban díjmentesen kérheted a hálózati korlátozás feloldását. A már kikapcsolt SIM-kártya nem aktiválható újra.
Lásd még: [link] 5. és 7. pontjai
Nem bemásolt szövegeket, hanem tapasztalatokat várok!
Köszönöm!
A lényeg:
Tekintettel arra, hogy minden szerződés egyedi, az előfizetésedet érintő kötbér mértékét számos - a saját előfizetésedre jellemző - tényező befolyásolhatja, ezért a személyre szabott tájékoztatás érdekében javasoljuk, hogy a kötbér pontos összegéről érdeklődj e-mailben.
például ilyeneket vegyél figyelembe:
- vállalt hűségidőd vs leforgalmazott hónapok
- havi előfizetési díjad vs listaár különbözete
Igaz, nem Telekom, hanem Voda: tavaly áprilisban közel 150K kötbért számított volna fel a 12 hónap hűségre vállalt, 100 perc+1 GB netet tartalmazó előfizetés másfél hónap után történő felmondása esetére - és telefon nem volt tőlük kihozva! :(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!