Több, mint egy hónapja szervízben van az újonnan vásárolt Mi 9 Lite-om, mit tegyek? Többi lent.23/L
A garanciát is törvény szabályozza.
Ha 30 napnál tovább tart a javítás, ezt előre jelezniük kell és díjmentes cserekészüléket kell biztosítaniuk az adott időre (nem feltétlenül azonos típust).
30 nap után ha nem történt meg a javítás és cserekészülék se került átadásra, akkor az átvételi elismervénnyel vissza kell menni a garanciát érvényesítő helyre, felmutatni és kérni egy másik új készüléket, vagy annak az árát, vagy egy utalványt a készülék eredeti árával.
Tehát nem levelezni kell, hanem személyesen intézkedni a törvényekre hivatkozva!
A törvény nem tér ki jelen helyzetre, de jelen helyzet már jóval a lejárat ideje után van, tehát erre nem lehet hivatkozni. Nekik tartaniuk kell a törvényben szabályzott határidőket, így ha nincs elegendő munkaerő, az az ő problémájuk, ő felelősségük.
Erről lehetőség szerint hangfelvételt érdemes készíteni, amikor személyesen felkeresed őket és ha elzavarnak valami ál indokkal, akkor ezzel a felvétellel és a nálad lévő átvételi elismervénnyel mehetsz a fogyasztóvédelmisekhez, akik majd intézik a továbbiakat... az árát vissza fogod kapni, de nem mostanában.
8. Meghibásodott a még jótállásos mosógép, kb. egy hónapja bejelentette fogyasztó a szervizben a hibát, azonban a gépet nem javították meg. Kérheti-e a termék cseréjét, vagy a vételár visszafizetését?
A jogszabály szerint törekedni kell arra, hogy 15 napon belül megtörténjen a javítás. Ha jelentősen elhúzódik a javítás ideje, a vásárló kezdeményezheti a termék cseréjét a vásárlás helyén, csere lehetőség hiányában kérheti vissza a vételárat.
Ez szerintem elég hivatalos oldal ahhoz, hogy erre lehessen hivatkozni.
Mennyi ideig lehet szervizben a javítandó termék?
Hibás lábbelijét beadta javításra. 15 nap elteltével sincs még kész?
A vonatkozó jogszabály szerint a kijavítást megfelelő határidőn belül kell elvégezni. Azt, hogy mi minősül az adott helyzetben megfelelő határidőnek, számos tényező – így például a termék tulajdonságai, a hiba jellege, a hiba gyors orvosolásához fűződő fogyasztói érdek – befolyásolhatja.
...
Fontos tudni azonban, hogy minden esetben törekednie kell arra a kereskedőnek, hogy a kijavítás tizenöt napon belül megtörténjen. A hatályos előírásokban nincs olyan jogszabályi rendelkezés, amely kimondaná, hogy ezen határidő túllépése esetén hány nap múltán lesz jogosult áttérni egy másik szavatossági igényre a fogyasztó.
A L É N Y E G ! ! !
A 15 napos javítási határidő eltelte után tehát, ha úgy véli, hogy indokolatlanul húzódik a javítás, írásban felszólíthatja a kereskedőt a javítás ön által megadott határidőn (pár napon) belüli elvégzésére. Hívja fel a figyelmét arra, hogy amennyiben a javítás ezen határidőn belül nem készül el, ön úgy tekinti, hogy a termék nem javítható, és kérni fogja a termék cseréjét. Panaszát bejegyezheti a vásárlók könyvébe is, amelyre 30 napon belül, érdemi választ kell adnia az üzletnek. Ellenkező esetben bejelentéssel élhet az illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőség előtt.
Amennyiben a felszólítás ellenére sem kapja vissza a megjavított terméket, s továbbra sem tudnak megegyezni az Ön szavatossági jogának érvényesítésében, bírósághoz vagy békéltető testülethez lehetséges fordulnia. A békéltető testületi út választását az eljárás gyorsasága, egyszerűsége, valamint költségkímélő jellege indokolhatja.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy amennyiben az üzlet/szerviz kicserélési/kijavítási kötelezettségének nyilvánvalóan nem tesz eleget (indokolatlanul és/vagy jelentősen túllépi a javítási/kicserélési határidőt), illetve ha például a minőségi kifogásáról a kereskedő nem vett fel a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet szerinti jegyzőkönyvet, bejelentéssel élhet a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségen, így a kereskedő – hatóság által feltárt – jogsértő tevékenysége szankcionálásra kerülhet.
Kicsit meg kell szorongatni őket, sajnos van néhány ilyen bolt, ahol tényleg csak akkor dolgoznak gyorsan, ha nagyon muszáj.
De ezt leírta már V úr is.
"A jogszabály szerint törekedni kell arra, hogy 15 napon belül megtörténjen a javítás. Ha jelentősen elhúzódik a javítás ideje, a vásárló kezdeményezheti a termék cseréjét a vásárlás helyén, csere lehetőség hiányában kérheti vissza a vételárat."
"A hatályos előírásokban nincs olyan jogszabályi rendelkezés, amely kimondaná, hogy ezen határidő túllépése esetén hány nap múltán lesz jogosult áttérni egy másik szavatossági igényre a fogyasztó."
Tehát nincs ilyen korlátozás - nincs több kérdésem. A cserekészülék biztosítása külön vicces volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!