Mi tudok tenni, ha egy hernyó mászik a tv képernyőn?
Egy lapos televíziónk van. A mai napon először azt hittük piszok van a tv-n de amikor oda mentünk láttuk belül egy hernyó mászik.
Garancia még van rá de nem hinném ez garanciális probléma. Szervizben tudnak valamit csinálni vele?
Én simán megcsináltatnám gariban.
Ha esetleg le akarnának pattintanim akkor kategórikusan kijelenteném, hogy konstrukciós hiba, ha képernyő és az azt védő üveg/plexi közt akkora rés van, hogy oda egy hernyó be tudott költözni.
Ha nem csinálják meg, akkor ragaszkodom ahhoz, hogy jogszabályi követelményeknek megfelelően bizonyítsa, hogy a hiba oka nem rendeltetésszerű használat. Bizonyításra csak független szakértők szakvéleménye alkalmas, ami súlyos pénzekbe kerül.
Egyszerűbb nekik szétszedni, megcsinálni. Akkor sem fizettethetik meg a vásárlóval a szakértő munkadíját, ha a szakértő őket igazolja.
Persze, ahogy a háttérvilágítást is szoktuk javítani, ahhoz is szét kell szedni darabokra.
Egyébként gyárilag többnyire le szokták ragasztani a réseket, ami pótolható is, ha már a gyártó ennyire trehány volt.
"ha képernyő és az azt védő üveg/plexi közt akkora rés van, hogy oda egy hernyó be tudott költözni."
Ma már ritka az ilyen TV, ami védőüveges, korábban is főleg a plazmák voltak ilyenek.
Feltételezésem szerint itt nem is erről van szó, hanem a háttérvilágítás üregébe mászhatott be.
Tehát nem élvilágításos konstrukcióról lehet szó (vagy parasztosan: Edge LED), amiben nincs is rés, hanem az "üreges-hátteres" fajta (parasztosan: Direct LED).
Ilyen esetben csak a hernyó homályos árnyékát látja, ami a diffúzor túloldalán mászkál. A rés pedig a hátsó lemezen lehetett (tepsi).
Biztos így lehet, nem vagyok a téma szakértője.
De ha jól gondolom, sok gyártó már tőlük független céggel szerződik a javításokra, akiknek meg nem is érdekük lepattintaniuk a vevőket (mert a gyártó a szerviz munkalapok alapján fizetik őket), ha olyan hibával találkoznak, ahol egyértelmű, hogy az nem helytelen használatból ered.
"csak akkor kérdéses most mi tévő legyek"
Készíts két fotót, az egyiket a számláról, amin olvashatóan szerepelnek a készülék adatai, valamint egyet a házi kedvencedről a készülékben.
Ezeket elküldöd a gyártó ügyfélszolgálatának email címére.
Nem tudja megrágni, ahhoz egér kellene, ami régen elő is fordult, rádiókban, TV-kben.
Úgyhogy ebből nem szokott kár lenni, beázásból szoktak lenni a bajok (képernyőtisztításnál befolyik stb.).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!