Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Háztartási gépek » "Esztétikailag" sérült termék...

"Esztétikailag" sérült termék esetében jár pénz visszatérítés?

Figyelt kérdés

A napokban rendeltem online egy háztartási nagygépet, ami úgy néz ki eddig, hogy rendben funkcionál, tehát működésben nincsen vele baj szerencsére, viszont több helyen van rajta burkolati sérülés (horpadás, repedés...).

A kérdésem az lenne, hogy ilyen esetben jár némi visszatérítés a vételárból?



2017. dec. 21. 22:30
 1/5 anonim válasza:
Ha neten rendelted, akkor (x időn belül, asszem 1 vagy 2 hét) vissza is kell venniük, ha nem megfelelő számodra. De ez esetben a visszaszállítás költségét (pl. ha postán jött és úgy megy vissza) általában a vevőnek kell állnia. Érdemes az eladónál érdeklődni.
2017. dec. 21. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Ezt az oldalt keresed:


[link]

2017. dec. 21. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Ha igazolni tudod hogy sérülten került hozzád, akkor igen (pl. levideóztad a csomag kibontását).

Egyébként így jártál.

Amikor átveszed, le kell ellenőrizni. Ha nem tetted, az a te felelősséged.

A fogyasztóvédelem nem mindenható, a szabályokat nem tudják átírni, csupán segítenek betartatni.

A veled történt eset sajnálatos, egy próbát tehetsz, ha szerencséd van és jó fej a forgalmazó, figyelembe veszi a panaszod, de nem kötelessége.

2017. dec. 22. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Amikor átvetted akkor kellett volna átnézni, így már nem tudod bizonyítan,hogy nem te okoztad a sérüléseket. Nem fogják visszavenni.
2017. dec. 22. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
40%

Most olvasom hogy háztartási nagygép.

Az eljárás a következő.

Fogadsz egy igazságügyi műszaki szakértőt, aki pecsétes igazolást ad arról, hogy miként keletkeztek a kifogásolt hibák. Erre elmegy az első 200 ezred. Aztán tértivevényesen kéred a károd megtérítését a sérülés mértékével arányosan először a szállító cégnek, aztán a forgalmazónak. Ha nem születik számodra elfogadható megoldás, akkor jön a fogyasztóvédelem. Mivel ők nem végrehajtó szervként működnek, csak a jogi utat jelöli ki. Ha a cég akarja, lesz egyezség, ha nem akkor mehetsz tovább polgári peres úton. A végén születik egy határozat, ami a felekre nézve kötelező érvényű, de a kimenetele szempontjából ismeretlen.

A lényeg hogy az eljárás költségét a végén ki kell fizetni. Lehet hogy neked, ezt nem tudni előre.

Erre megy el rosszabb esetben a második 2-300 ezred, hiszen alapból a szállító cég rendelkezik egy olyan hivatalos irattal, amelyen a saját kezű aláírásoddal igazolod hogy sértetlenül vetted át a szállítmányt.

2017. dec. 22. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!