Gáztűzhely garancia elveszhet-e ha a márkaszervíz szerelője egy hét után se érkezik meg azt bekötni és másik szerelő végzi a bekötést?
Egy nagy műszaki szaküzletben vásároltunk egy gáztűzhelyet. Az üzlet kiköti, hogy csak szakszervíz szerelője helyezheti üzembe a készüléket, akit csak ők tudnak leszervezni, a szerelő kontaktját nem adják ki.
A szóbeli ígéretek ellenére a kiszállítást követő egy hét múlva sincs semmi hír a szerelőről, az nem jelentkezik, az üzletben pedig folyamatosan csak annyit tudnak ismételgetni, hogy majd megsürgetik a dolgot.
Most egy hete semmit nem tudunk főzni, sütni és a hétvégén családi összejövetel lesz, mindenképp szükség lesz a tűzhelyre. Ezért kihívtunk egy független gázszerelőt, aki még ma este kijön, de ő is kiemelte, hogy bukni fogjuk a garanciát.
A kérdésem az, hogy ha a jövőben garanciális probléma merül fel és az üzlet megtagadja a jótállást, akkor jogi úton meg lehet-e támadni őket, érdemes-e? A szóban ígért határidőt a beüzemelésre régen túllépték és nem tudjuk használni a kifizetett, kiszállított készülékünket már egy hete.
Vajon elvárhatja az üzlet, hogy akár heteken át ne tudjon egy család tűzhelyet használni, amíg ők méltoztatnak szakszerelőt küldeni?
A kihívott szerelő természetesen szakember, csak nem az adott márka megbízott szerelője.
Ebben az ügyben MOST kellene lépni, mivel ők MOST nem teljesítik a vállaltakat.
Ha beköttetitek mással, és később elromlik, akkor a garancia ugrik, ez világos. Ezt nem fogjátok tudni utólag kijátszani azzal, hogy "dehát ők nem küldtek időben szerelőt".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!