Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Háztartási gépek » Gáztűzhely garancia elveszhet-...

Gáztűzhely garancia elveszhet-e ha a márkaszervíz szerelője egy hét után se érkezik meg azt bekötni és másik szerelő végzi a bekötést?

Figyelt kérdés

Egy nagy műszaki szaküzletben vásároltunk egy gáztűzhelyet. Az üzlet kiköti, hogy csak szakszervíz szerelője helyezheti üzembe a készüléket, akit csak ők tudnak leszervezni, a szerelő kontaktját nem adják ki.

A szóbeli ígéretek ellenére a kiszállítást követő egy hét múlva sincs semmi hír a szerelőről, az nem jelentkezik, az üzletben pedig folyamatosan csak annyit tudnak ismételgetni, hogy majd megsürgetik a dolgot.

Most egy hete semmit nem tudunk főzni, sütni és a hétvégén családi összejövetel lesz, mindenképp szükség lesz a tűzhelyre. Ezért kihívtunk egy független gázszerelőt, aki még ma este kijön, de ő is kiemelte, hogy bukni fogjuk a garanciát.


A kérdésem az, hogy ha a jövőben garanciális probléma merül fel és az üzlet megtagadja a jótállást, akkor jogi úton meg lehet-e támadni őket, érdemes-e? A szóban ígért határidőt a beüzemelésre régen túllépték és nem tudjuk használni a kifizetett, kiszállított készülékünket már egy hete.

Vajon elvárhatja az üzlet, hogy akár heteken át ne tudjon egy család tűzhelyet használni, amíg ők méltoztatnak szakszerelőt küldeni?


A kihívott szerelő természetesen szakember, csak nem az adott márka megbízott szerelője.



2017. dec. 1. 14:14
 1/3 anonim ***** válasza:

Ebben az ügyben MOST kellene lépni, mivel ők MOST nem teljesítik a vállaltakat.

Ha beköttetitek mással, és később elromlik, akkor a garancia ugrik, ez világos. Ezt nem fogjátok tudni utólag kijátszani azzal, hogy "dehát ők nem küldtek időben szerelőt".

2017. dec. 1. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 PéterPálka ***** válasza:
100%
A garanciát nem az üzlet vállalja, hanem a gyártó. A bekötést jogszerűen nem kötheti az egyetlen (és ezek szerint nem teljesítő) saját szerelőjéhez. Ha olyan szakember végzi a bekötést, akinek erre jogosultsága van, és igazolást is ad a bekötésről, akkor garanciális gond esetén a gyártónak igazolnia kell, hogy a hiba a bekötés szakszerűtlensége miatt keletkezett. Ez persze macera lehet, ha a gyártó kekeckedik, de nektek lesz igazatok.
2017. dec. 9. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
2-es: Köszönöm a részletes választ!
2017. dec. 9. 11:46

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!