Villanyszerelők! Motortekercselők! Hogy van ez? (Kérem,
ha nem tartozik ebbe a csoportba, maradjon távol)
2014. jan. 22. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ,most írd le magyarul.
3/10 Party válasza:
P=gyök3xIxUxcosf
tehát úgy kapod meg a teljesítményt, ha az áramot össze szorzod a feszültséggel, gyök3-al és a koszinuszfi-vel.. a cosfi-t a gyártó megadja a motor adattábláján.
2014. jan. 22. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
Ha az S látszólagos teljesítményre vagy kiváncsi, akkor csillagnál és deltánál is megfelelő a S = 3 x I x 230V, de az S = gyök3 x I x 400V is közel ugyanazt az eredményt fogja adni. (próbáld ki, ütsd be a számológépedbe) Ennek mértékegysége VA (VoltAmper).
A P hatásos háromfázisú teljesítményt a P = gyök3 x Uv x I x cos fi képlettel tudod kiszámolni. Ennek a mértékegysége a W (Watt).
A kettő között a külömbség, hogy utóbbi tartalmazza a meddő teljesítményt is, amely a motor tekercseinek induktivitásából ered. A cos fi a teljesítmény tényező, és ebben a fi pedig a feszültség és áram színuszhullámainak eltolódási szöge. De ezt hosszasan lehetne magyarázni.
A kérdés, hogy mit akarsz megtudni?
2014. jan. 22. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 A kérdező kommentje:
Csak egyszerűen azt,hogy a mérés pillanatában mennyi a felvett teljesítménye a motornak.Illetve lenne mégegy kérdés:ha a villanymotor elé motorvédőkapcsolót szerelünk,és az mondjuk 4 amperre van beállítva,mert itt van a motor billenőnyomatéka+25%,akkor ez is hogyan 4 amper?fázisonként vagy összesen és csillag bekötés esetén 230-al szorozzuk vagy 400-al? Elnézést nem vagyok szaki,csak érdekel.
Bocs, de ez a motorvédelmes kérdésed értelmezhetetlen, totál káosz.
Engedd meg, hogy javasoljak egy kis olvasnivalót: [link]
2014. jan. 23. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
Azok a motorok mind csillag, mint delta kapcsolásnál 400Voltot kapnak, nem 230-at. 300 Volt a két-két-két fázis között van, 230Volt pedig bármelyik fázis, és a nulla vezető között. Van egy egyszerűbb megoldás. Mind a három fázisra a motor elé teszel egy Ampermérőt. A három fázis közül kettőt-kettőt-kettőt kell mérned. Tehát: 1.-2., 2.-3., 1.-3. a teljesítményfelvételt (Amper) elosztod 400(Volt)tal, de ha pontos akarsz lenni, Voltmérővel leméred a két-két-két fázis közötti feszültséget.
2014. jan. 23. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
8/10 A kérdező kommentje:
"Azok a motorok mind csillag, mint delta kapcsolásnál 400Voltot kapnak, nem 230-at" Ne törődj vele,én is azt hittem,amíg fel nem világosítottak aztán meg nem mértem.A 380/220-as,Y/Δ motor mindig 220-at kap mert annyira van méretezve,a 380Y bekötés esetén a csillagpont miatt nem megy a fesz 220-fölé a tekercsben attól függetlenül hogy mi 380-at vezettünk bele,mérd meg bátran te is.Ezért is kérdéses hogy mi a szorzószám 230 vagy 400?
Hagyd rá a #7-re, nekem se sikerült meggyőznöm.
A motorvédőt úgy kell beállítani, hogy a motor névleges teljesítményénél felvett fázisáramot állítod be. (Azt a 3 ampert)
2014. jan. 23. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 A kérdező kommentje:
Van egy 660/380-as Y/Δ motorom.Természetesen üzemszerűen deltában működik 3x400-al,a motorvédőkapcsolót 9 Ampernál csapja le mert így a jó.Ha a 9-et szorzom 400-al,az tökéletesen megfelel az adattábláján lévő 3,6Kw-nak.De fázisonként értendő a 9 amper nem? akkor 3x9x400 lenne a képlet,de az meg már túl sok VA,ez az ami nem megy a buksimba.
Kapcsolódó kérdések: