Szerintetek megéri mosogatógépet venni?
Gazdaságosabb mint a kézi mosogatás?
Nekem úgy tűnik, hogy ha folyó vízzel mosogatok, nagyon sok víz megy el. A cirkó miatt muszáj aránylag nagyobb sugárban folyatni a vizet, mert ha nem elég nagy a nyomás, akkor nem érzékeli ha melegre állítom, és hideg víz jön.
De ha belegondolok, hogy a kézi mosogatószer pl. sokkal olcsóbb mint a gépi, akkor kb. ugyanott vagyok, plusz az áram fogyasztás.
Vagy nem?
Most esetleg kapnék egyet ajándékba, de nagyon vacillálok rajta.
Ja, hárman vagyunk jelenleg a családban, de tervben van egy 4. családtag is :).
És ha tudtok, akkor ajánlanátok esetleg, hogy milyet érdemes, illetve milyet nem?
Teljesen kezdő vagyok a témában, minden infó érdekelne.
Köszönöm!
A folyóvizes mosogatásnál biztosan jobban megéri a gépi.
Amennyiben könnyű szennyeződések vannak, úgy elegendő 1/2, vagy 1/3 tabletta is. (Ritkán eszünk húsételt, vagy bármi zsírosat, így mi 1/3 tabit használunk, ami így
kb.:10Ft tabi + ~300wh villany=18Ft + 18l víz=6Ft némi só, öblítőnek:ecet)
Tehát össz kb 36Ft/mosogatás.
De! Nálunk melegvízre van kötve. (napkollektoros)
Az, hogy nálatok megéri-e melegvízre kötni, azt ki kell mérni és számolni.
A legtöbb egyszerű gép köthető 50°C-ig melegre.
Hidegvízre kötve villanyfogyasztása 30-60Ft-al több. (Programfüggő)
Nekem egy olcsó Zanussi van. (7 éves)
Ja és mégegy dolog!
Gép használatakor több edény és eszköz kell a konyhában. Mert nagyobb tételben mosogatsz mint amúgy. (Tehát lehet hogy épp mosásra vár, amit már használnál)
Ha sokára és gyengén van melegvized, akkor nézesd át a kazánod. És ne feledd, egy m3 víz kb. 700-800 forint. Ez elég a mosogatáshoz, ez 1000 liter! A mosogatógép ára mennyi is? Három évig mosogatsz csak a vételárból...
Érd el azt, hogy a kazánod jól működjön!
Oké, ingyen lesz, de szerintem csak az időd lesz több(?), a pénzed nem(!).
Szóval szinte mindegy...
Köszönöm szépen a válaszokat!