A Hajdú mosógépekben valóban szinkronmotor hajtja a szivattyút? Mert amit én láttam, annak összesen két kivezetése van, ami arra enged következtetni, hogy egy kefés motorról van szó.
A motorja a mágneses tér torzítása elven működik. Hasonló módon mint a lemezjátszókban voltak. Kicsit kevered a fogalmakat mert amire te gondolsz motor(kefés) annak a neve univerzális motor mivel megy Ac/Dc-ről is. A szinkron motornak meg nem 2 kivezetése van.
Villszer.
w3dzz, köszönöm a választ és a helyesbítést.
Sajnos csak középiskolában tanultam egy keveset a villanymotorokról, azóta mivel hobbiszinten érdekel az elektronika, netről próbálok összeszedni infókat.
A szinkronmotorokról annyit tudok, hogy a forgórész "utoléri" a fázist, és emiatt egyenletes fordulaton működik, feltéve, hogy a frekvencia nem ingadozik.
Ezért is gondolkodtam el, mert két kivezetéssel egy ilyen hajtóművet nem tudok elképzelni
Jól gondolom, hogy ebben a szivattyúban egy olyan motor van, melynek állórésze mágnes, és a forgórészen van a tekercs?
Sajnos nem látok jól, és emiatt képek alapján nem tudom megállapítani.
Valóban jó dolog a középiskolás ,de akár általános iskolás fizika órákra visszagondolni,igaz ezek halványodnak az idő múlásával.
Egy tanárom mondása volt:"Nagyon jól hangzik amit mondasz ,de engedelmeddel kicsit korrigálni kell rajta."
A szinkron motornál nem "éri utol a fázist" semmi,hanem a fordulatszám szinkronban van a frekvenciával,a motor a táp frekvenciával szinkron fordulattal forog.
A mosógép szivattyúmotor állórészén nem permanens mágnes van,hanem egy egyszerű,un.szolenoid tekercs a csévetesten.Pongyolán fogalmazva akár elektromágnesnek is nevezhetnéd,de ne nevezzük így,mert az elektromágnesnek más funkciója van.
Hanem a tekercsben folyó áram a harapófogó alakú lemezelt pólusok közvetítésével a forgórész hornyaiba öntött fémrudakban feszültséget indukál.Ezek a rudak a forgórész két végén egy alumímium gyűrüvel össze vannak kötve,szakszerűen:rövidrezárva,ezért áram is keletkezik.Ez az áram hozza létre a nyomatékot a forgórész tengelyén.Az állórész egyik pólusán egy besajtolt vörösréz gyűrű látható.Ez is egy tekercsnek fogható fel ,amiben keletkező áram hatására forog a motor meghatározott irányban.Ha ez a rézgyűrű átkerülhetne a Másik pólustörzsre ,másik irányban forogna a motor.
Ezeket a motorokat hasított pólusú vagy reluktancia motornak nevezik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!