Érzékeli-e a füstjelző a cigarettafüstöt?
Az iskolámban a wc-kbe füstjelzőket szereltek fel a dohányzás visszaszorítására. Bennem azért felötlött a kérdés, hogy vajon elég érzékeny-e ahhoz egy ilyen érzékelő, hogy egy 15-20 négyzetméteres, 2,5-3 méter belmagasságú mellékhelységben érzékelni tudja a dohányfüstöt. Súlyosbítva esetleg azzal a körülménnyel, hogy a gyerek kinyitja az ablakot, és közvetlenül amellett szívja el cigarettáját.
Ugyan már nem vagyok személyesen érintett a dohányzás problémakörében, azonban nem lepne meg, ha ez csak egy olcsó, Éretlenek c. filmből merített blöff lenne iskolám részéről. Azok után pláne nem, hogy pár éve a kényesebb termekbe olcsó teszkós kamukamerákat szereltek fel, mint "biztonsági rendszer".
Szomorú az, mikor az embert a saját iskolája nézi hülyének...
Ha esetleg megbántottalak volna, akkor elnézés kérek.
Nem vettem az egész iskola diákságát egy kalap alá, azért nincs olyan rossz véleményem az iskolák működéséről.
Csak azért emeltem ki a negatívumokat, mert ezek általános problémák az iskolák többségénél, nálatok is. Minden iskolában vannak olyan egyének, akiknek semmi keresni valójuk nincs ott, mivel olyan természettel / tanult viselkedési normákkal rendelkeznek, ami miatt a egy kisegítő iskolákban lenne a helyük ( vagy javítóintézetben). Általánosságban: a diákság egy része nem tud beilleszkedni, az töri-zúzza az ajtót, cigizik a wc-ben, rongálja az amúgy is rossz falat.
Azért csinálják ezt, mert megtehetik, sajnos. A mai oktatási rendszer nem tartalmaz olyan hathatós büntetési tételeket, ami meggátolná az ilyen alakokat a szándékos károkozásban. Maximum eltanácsolhatják őket. Az sem egy jó dolog, mert akkor megy egy másik iskolába, ahol ugyanazt fogja csinálni ( tör-zúz, cigi, fenyegetés, tanárrugdosás.....)
Az a szerencse, hogy 500-600 diákból 5-10 ember az aki egyáltalán nem való normális iskolába.
Én is voltam iskolás, amikor tanultam, nálunk is nagy problémákat jelentettek a fent említett "szabálytalanságok".
Ha belegondolsz, az a pár ember annyi kárt okozhat az iskolának egy év alatt, hogy abból a pénzből, amit a megrongált, tönkretett dolgok javításara, felújításara költenek, meg lehetne csináltatni a málló, gombás vakolatot ( vagy átszereltetni elé az interaktív táblákat :-) ) és/vagy be lehetne szereltetni valódi biztonsági rendszert is.....
Általánosítás, diszkrimináció,
Az az igazság, hogy nem nagyon szoktam általánosítani, személy szerint mindig az embert, mint egyént nézem. Nálam nem szokott az lenni, hogy ha egy ember színes bőrű; más hitvallású; valamilyen szinten értelmi vagy testi fogyatékos; vagy egy ember, akinek a tesója lopott..... STB , akkor "mutogatnák" rá.....
Amikor Iskolába jártam, nálunk is volt foltos a fal, hibás az ajtó,... a diákönkormányzatunk rendszeresen foglalkozott a problémákkal. Társadalmi munkákat szervezett, mentünk a hulló vakolatot javítani, kertet rendezni, füvet nyírni, nyílászárókat javítani (szakmunkás- és szakközépiskola volt). Az iskola előteremtette a hozzávalókat, az ott tanuló diákok megcsinálták. Érdekünk volt, nekünk sem volt kedvünk "ronda" tanterembe menni tanulni.
Sajnos már nincs ilyen kezdeményezés, pedig a szépítésen kívül volt még egy jó tulajdonsága. Összeszokott a csapat, erősödött a csapatszellem, az összetartást erősítette.
Nem vagyok mai darab, 35 múltam, az én fiatalságomban még ez volt az elfogadott. Most se lenne rossz hatása a diákokra.....
:-)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!