Érzékeli-e a füstjelző a cigarettafüstöt?
Az iskolámban a wc-kbe füstjelzőket szereltek fel a dohányzás visszaszorítására. Bennem azért felötlött a kérdés, hogy vajon elég érzékeny-e ahhoz egy ilyen érzékelő, hogy egy 15-20 négyzetméteres, 2,5-3 méter belmagasságú mellékhelységben érzékelni tudja a dohányfüstöt. Súlyosbítva esetleg azzal a körülménnyel, hogy a gyerek kinyitja az ablakot, és közvetlenül amellett szívja el cigarettáját.
Ugyan már nem vagyok személyesen érintett a dohányzás problémakörében, azonban nem lepne meg, ha ez csak egy olcsó, Éretlenek c. filmből merített blöff lenne iskolám részéről. Azok után pláne nem, hogy pár éve a kényesebb termekbe olcsó teszkós kamukamerákat szereltek fel, mint "biztonsági rendszer".
Szomorú az, mikor az embert a saját iskolája nézi hülyének...
Van olyan füstjelző, ami a cigifüstre érzékeny.
Az a szomorú inkább ha az ember a saját iskoláját nézi hülyének. Van fogalmatok arról, hogy mennyibe kerül egy felújítás, amit ti (akinek nem inge, ne vegye magára)összefirkáltok, szétrúgtok? Ahelyett, hogy értelmesebbre lehetne költeni a pénzt, a széttört, összefirkált berendezéseket kell megjavítani, pótolni.Ez a szomorú! Meg az, hogy cigiztek, drogoztok a suliban!
Nem vettem magamra, nem vagyok vandál. De azért megjegyezném, hogy nem teljesen úgy van az. Először is az iskolának önmagában pár teszkós kamukameránál pénze több mindenre nincsen, egy égőt nem tudnának kicserélni EU-s támogatás nélkül. Minden felújítás EU-s pénzből megy. Mint ahogy EU-s pénzből lett minden emeletre tökéletesen fölösleges plazmatévé, ami általában az időt mutatja(egy plazmatévé árából 100 darab faliórát lehetett volna venni). EU-s pénzből kaptunk 10 darab, egyenként 1,5 millióba kerülő interaktív táblát. A penésztől rohadó fal kijavítására viszont bizonyára keményen spórolt az iskola azalatt az 5-6 év alatt, mert bizony ennyit kellett rá várni. Hát igen, az EU-nál nem lehet pályázni egy kiló mészre... Emlegettük is, hogy takarják akkor el a rohadó falat a plazmatévékkel, hogyha azokra van pénz...
"Ahelyett, hogy értelmesebbre lehetne költeni a pénzt," kihasználatlan elektronikai cikkeket vásárolnak halomra.
Szia!
Sok füstérzékelő létezik.
Olyan is van, ami a cigarettafüstöt is érzékeli.
Van rajta világító/villogó led?
Ha csak egy van, akkor lehet kamu is.
Ha 2- vagy 3, akkor nagy a valószínűsége, hogy valódi az érzékelő.
Elektromos hálózatra kötötték, vagy nincs látható áramforrása ( elemes? ) a valódik sok esetben "kétkörösek", ha elmegy az áram, akkor tovább működnek elemről vagy akksiról.
Szerintem teljesen mindegy, hogy valódi-e, vagy nem, senki se dohányozzon a wc-ben.
Az iskola nem nézi a diákokat hülyének, hanem megpróbálja a diákok figyelmét felkelteni a viselkedésbeli hiányosságokra.
Van iskolai szabályzat, amit ildomos lenne betartani.
Az "éretlenek" c. film. hűen tükrözi a mai diákság nagy részének a hozzáállását a szabályokhoz........ Tisztelet a kivételeknek.
Szerintem a "TESCO"-s kamerák is azért kellettek, mert loptak az iskolátokban, vagy akkor is ott dohányoztak a tizenéves diákok, ahol csak akartak ( szerintem mindkettő dolog hatalmas probléma lehet nálatok még most is).
Az a szomorú, hogy nincs valódi biztonsági rendszerre pénze az iskolának, sok fiatalkorú bűnözőt lehetne elkapni, és rács mögé juttatni... ( személyes vélemény)
A tévére van, festékre nincs részre csak annyi:
Az iskolák nagy része úgy teremti elő a pénzt a működéséhez, hogy különböző pályázatokat nyújtanak be.
A megnyert pályázati pénzeket CSAK arra költhetik, amire pályáztak. Ha plazmatévét pályáztak meg, nem vehetnek rajta festéket, és fordítva. Ha ezt csinálnák, vissza kellene fizetni az egész összeget, és egy jó darabig nem is pályázhatnának.....Ráadásul az iskolát is sok pénzre büntetnék, amit nem biztos, hogy ki tudnának fizetni, így be kellene zárni.
Sőt: ha a megnyert pályázati pénzt nem költik arra, amire megnyerték, akkor is nagy problémában lesz az iskola, mivel a következő pályázatuk elbírálásánál ezt is figyelembe veszik, és kevesebbet, vagy semmit sem fognak kapni ( nyerés esetén ), mivel azt fogják mondani a felső vezetési fejek, hogy: "Minek adjunk ezeknek, hiszen az előzőre sem volt szükségük!?"
Szerintem ne mondjanak az iskolatáraid olyan dolgokról véleményt, amiknek a rendszereivel, működési elveivel nincsenek tisztában (politikára is igaz ez az állítás) .
Ha van kedved, mond el ezt az osztálytársaidnak is, szerintem nem gondolkoztak még el az iskolájuk működésének a szabályairól........
Köszi az eddigi válaszokat, véleményeket!
Annyit azért hozzátennék, hogy talán nem annyira rossz a helyzet az iskolámban, mint amennyire elképzelték a kedves válaszadók. Volt dohányzás a WC-ben, amíg nem vették komolyan, ez tény. Úgy tűnt, évvégére sikerült visszaszorítani ezt szigorúbb intézkedésekkel. Járnak bajkeverők az iskolába, ez is tény. Megesett, hogy a vékony farostlemezből és papírból készült ajtóba lyukat rugdosott a marhája(1 ember, nem az összes). Az ajtót tömörfára cserélték, probléma megoldva. Az általánosítás emberi tulajdonság. Kár viszont Csak a negatív példák alapján általánosítani. Az én iskolámban legalábbis minimum annyi példamutató közösségi- és tanulmányi eredményeket felmutató tanuló jár, mint amennyi semmirekellő bajkeverő. A sztereotípia a középiskolásokról ennek ellenére mégis az, hogy nagyrészt bajkeverők. Persze vannak sokkal lecsúszottabb iskolák, a sztereotípiát ők erősítik. Mégis az, hogy egyből azt feltételeztétek rólam, meg az iskolámról, amit, az nagyjából olyan, mintha valaki cigányként megkérdezné, hogy mennyit kap valaki lopásért(mert mondjuk ő maga beilleszkedett, dolgozó ember, de a lecsúszott testvérét rajtakapták), és egyből ráugrana a nép, hogy tolvaj cigány.
A pénzügyi dolgokról:
tisztában vagyok vele, hogy hogyan mennek az EU-s pénzek. Személyesen megélni, hogy rohad a fal, de a plazmatévé mutatja az időt, viszont mégis elgondolkodtató. Tisztában vagyok vele, hogy a probléma nagy része nem az iskolában kezdődik, hanem önkormányzati, illetve állami szinteken.
Attól függetlenül viszont, hogy honnan indulnak a gondok, az iskola közvetíti a tanulók felé a profizmus hiányát, a tehetetlenséget, a következetlenséget, a racionalitás hiányát, életszerűtlenséget. Amik pedig erős kontrasztban állnak az általa megkövetelni hivatott fegyelemmel, nevelési irányelvekkel, az autoritás érzetével.
Az iskola ragaszkodása az autoritáshoz, fegyelemhez pedig így minimum annyira válik komolytalanná, mint a lecsúszott, elszegényedett 7 szilvafás nemes ragaszkodása nemesi kiváltságaihoz a reformkor idején.
Kicsit vissza az érzékelőkhöz:
nálunk (a munkahelyemen) kétféle van, az egyik amelyik az érzékelőbe jutó levegő fényáteresztő képességét méri (egy fényforrás és egy érzékelő), ez ugye reagál a füstre. A másik hőmérsékletváltozást érzékel, megfelelően nagy változás megadott idő alatt risztást generál. Ilyen pl. festőműhelyekben szokott lenni, ahol előfordul hogy nincs füst, mégsem látni semmit.
Egy piros led van rajtuk, de csak akkor villog amikor riasztás van, és csak azon az egységen, amely a riasztási jelet adta.
Másrészt az igaz, hogy az interaktív tábla nem a legjobb eszköz. Ha számítógépes anyagot szeretne prezentálni az oktató, arra elég a hagyományos táblával társított projektor, amit egyszerűbb és gyorsabb kezelni. Bár lehet nincs igazam, eddig csak 3 oktatót láttam int.tábla előtt, próbaüzemek voltak, és eléggé szerencsétlenkedésnek tűnt a használata.
25F
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!