A Tescóban vásárolt egy családtagom egy Air Fryert. Elromlott. Nincs meg a nyugta/blokk, de a Clubcardját a vásárláskor használta. Ilyenkor mit lehet csinálni? A Tesco biztos, hogy vissza tudja keresni, hogy ott volt vásárolva a készülék.
Lehet, hogy meg fogja találni a nyugtát (volt már hasonló), de ha mégsem, akkor hogy lehet megoldani?
Kb 25 ezer forint volt a készülék.
Ha jól emlékszik, tavaly vette, valószínűleg novemberben.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint, mivel a terméket 25000 Ft-ért vette:
"2. § (1) A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,"
és ez "a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásától" értendő.
Kapnia kellett volna jótállási jegyet:
"3. § (1) A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt vagy – távollévők között kötött szerződés esetén – legkésőbb a fogyasztási cikk átadását vagy üzembe helyezését követő napon a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani"
ezzel lehetne érvényesíteni a jótállást:
"4. § (1) A jótállásból eredő jogok – a (3) bekezdésben foglalt kivétellel – a jótállási jeggyel érvényesíthetőek,"
de ennek hiányában a nyugta (blokk) vagy számla is elegendő:
"(3) A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek."
A probléma az, hogy a Tesco-nak be kellene azonosítani (hogy érvényesíthető lehessen a jótállás). Elvileg, ha Clubcard-ra történt a vásárlás, ott lehetne nyoma, így visszakereshető lenne a vásárlás pontos időpontja, viszont a Tesco-t nem kötelezi erre semmi - nektek kellett volna a számlát/nyugtát eltenni. ;(
Esetleg szóba jöhetne még a gyártó, aki adhat önkéntes (nem jogszabályban meghatározott, saját maga által adott) jótállást, de ott is gyakran szoktak kérni számlát a termék eladásának időpontja miatt.
És a Tesco oldalán is ezt írják:
"A pénzvisszafizetés feltételei:
- A vásárló köteles a vásárlás tényét igazoló nyugtát/számlát bemutatni.
- Jótállásos termékek esetében elegendő a kitöltött jótállási jegy, vagy ennek hiányában a nyugta/számla.
Ha a fenti feltételek bármelyike nem érvényesül, akkor a vásárlónak lehetősége van a szerződés megkötését egyéb módon bizonyítani, ennek hiányában azonban a termék visszavételét elutasítjuk, ez esetben a vásárló bejelentését panaszként kezeljük!"
Az ügyfélszolgálat szerintem könnyen lehet, hogy tud nyugta másolatot adni. Ha nem, akkor csinálhatsz GDPR SAR-t, szerintem azon is rajta lesz.
Más kérdés, hogy egy olcsó air fryer megér-e ennyi szívást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!