Milyen kondenzátor kell? 1 LE villanymotor,,380/220 ez van rá írva. 220 volton szeretném,,ha bekötöm kézzel megtekerem forog, de gondolom kondi elindítaná,,milyen kellene?
"Ezzel az a baj, hogy a tekercsek a 120-fokos fáziseltoláshoz vannak pozicionálva, az indítókodenzátor sosem fog ennyit csinálni, max 90 fok eltolást. Innentől az egész gányolás lesz."
Bocs, ez nem így van. Megfelelő kondenzátorral a motor tekercseire 3 fázisú szimmetrikus rendszer kerül. Bát ez a legjobb esetben is csak egyetlen egy üzemállapotra érvényes, de több kondival lehet teljes terhelés környékén is, meg más munkapontban is. Az indítónyomaték egy üzemi kondenzátorral nyilván nagyon ocsék lesz.
„Bocs, ez nem így van. Megfelelő kondenzátorral a motor tekercseire 3 fázisú szimmetrikus rendszer kerül.”
Érdekes, a Villamosgépek jegyzetben nincs ilyenről szó és a motorgyártók sem közölnek erre megoldást. De te biztos tudod, akkor lássuk, milyen kapcsolással érhető ez el?
“ Bocs, ez nem így van. Megfelelő kondenzátorral a motor tekercseire 3 fázisú szimmetrikus rendszer kerül”
Nem kételkedek, hogy R-L hálózatban ne lehetne összehozni, de pint te írod:
“ Bát ez a legjobb esetben is csak egyetlen egy üzemállapotra érvényes”, ami nem jellemző a motorokra.
Továbbá:
“ de több kondival lehet teljes terhelés környékén is, meg más munkapontban is.”
Ezt sem tudom cáfolni, de ha ez jó megoldás lenne, és megérné akkor elterjedt volna, viszont jópár évet voltam hengerműben több száz hajtásért (is) felelős a 60-70 évestől a modernebb siemens és abb-kig, de ezzel nem találkoztam. Ellenben olyannal igen, ahol fordulatszám-szabályzott egyenáramú motor hajtotta az aszinkron generátort, és így csináltak változtatható frekvenciát.
"ami nem jellemző a motorokra"
Ennek nincs köze ahhoz, hogy állított valaki valamit, én meg rávilágítottam, hogy nem jót állított.
Egyébként minden egyfázisú motor így működik, hogy a paraméterektől függő egy pontban van majdnem körforgó mező.
“ hogy a paraméterektől függő egy pontban van majdnem körforgó mező.”
Gondolom itt arra gondolsz, hogy a 90 fokra eltolt segédtekercs segítségével áll elő. Mert a klasszikus zöld indítógombos kukoricadarálóban szerintem max a forgórész tere forgott, a statoré nem.
"Mert a klasszikus zöld indítógombos kukoricadarálóban szerintem max a forgórész tere forgott, a statoré nem."
Akkor nyilván a kukorica forgatta.
17 gondolom ott van egy tekercs, meg a segédtekercs, ami addig van üzemben, amíg nyomod a gombot.
Az indítás a következő volt:
Bekapcsolod a kapcsolóját, a motor zúg de nem pörög. Ekkor nyomod a zöld gombot, ameddig fel nem pörög.aztán elengeded. Egy tekercsnél szerintem csak váltakozó irány mezőt lehet gerjeszteni. Nem?
És a Nap keleten kel. Miért ismételjük az általános iskolás anyagot?
De amit a #17-ben kifogásoltam, azt továbbra sem értem. Honnan gondolod, hogy nem volt forgó mágneses tér? Akkor mitől indult el?
“Honnan gondolod, hogy nem volt forgó mágneses tér? Akkor mitől indult el?”
Ezt nem mondtam, hogy nem is volt, csak azt hogy indítás után már nincs. Addig volt, amíg nyomtad a zöld gombot, mert 90 fokra van az indítótekercs, és a kondenzátor megcsinálja a merőleges komponenst amíg nyomod a gombot. Bizonyos írások szerint ezután már a statornak csak lüktető mezeje van.
Német dokuban Anwurfmotorként emlegetik, mert vagy meglököm, vagy az indítótekerccsel “segítek” neki.
Egy magyar oldalon meg azt az érdekes megközelítést láttam, miszerint a lüktető mágneses mező két azonos frekvenciájú de ellentétes irányba forgó vektorként fogható fel, és a meglökéssel vagy a segédtekerccsel kihozod az egyensúlyi állapotból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!