Haztartasi ventillatort szeretnek uzemeltetni ahol nincs aram. Hogy kivitelezheto?
Némi infó még jól jött volna hogy mi az a nem horror vagy van e már valamid hozzá? :)
Olyan 5-10ezerFtért lehet kapni használt szünetmentes rossz akkuval, ezekbe a gyári 12V 7Ah helyett egy autóba való 12V 50-70Ah-sat kellene hozzá kábelezni, minimális ügyességgel ez szerintem megoldható.
16ezerért már lehet kapni új 60Ah akkut tehát olyan 21+szállítási költség+minimális szükséges alkatrészek mint akku saru vagy csipesz plusz 2*20cm kb 6 vagy 10mm2 vezeték, ennél olcsóbb nem jutott eszembe, hátránya hogy vinni kell az akkumulátort "haza" tölteni és vissza amikor használatba kerül :)
Ha van autód, akkor nem feltétlenül szükséges a szünetmentes. 12V-os ventilátor is létezik.
Ha kicsit közelebbit elárulnál a felhasználás céljáról és környezetéről, mekkora légtömeget kell mozgatni, stb., talán sikerülne optimalizálni a dolgot.
hova kellene? 100 méter hosszú csirkeólba vagy kamion fülkébe vagy lakókocsiba?
szerintem nem kell 230 voltos venti, mert a feszültség átalakításával sok enegia elvész.
12 voltos ventilátort lehet szerezni akár autóbontóból vagy a fűtőmotort ami radiális - mókiskerekes - az is nagyon jól fúj, vagy pedig a hűtőnél lévő nagy aciálist, azok is fújnak mint állat.
és ehhez csinálni akkupakkot akát kiszuperált targoncaakssikból (munkaaksik)
és hogyan töltöd?
Eloszor is koszonom a valaszokat.
Felhasznalas modja, celja:
Fesztivalokon szoktunk arulni es egy renault master raktereben egy felfujhato matracon alszunk napkozben, nem pedig satorban. Van olyan, amikor nem tudunk aramot odahuzni es az autonak a klimajat sem tudomjaratni mivel az akksit hamar lehuzza, a motort meg nem jaratnam :) napkozben nagyon felmelegszik, a rakter es az utaster ossze van nyitva ( az ules folotti kis uveg ki van veve), elol a ket ablakot valamennyire lehuzva tartjuk. Ezert szeretnek valami ventilatort, ami megkeveri a levegot, ne suljunk meg, tudjunk aludni.
Koszonom elore a tovabbi segitsegeket
A raktér és utastér közötti ablakba tennék egy ventilátort.
Valami olcsó, bontott autóhűtő ventit. 12 voltos, légszállítása is van. Egy akku hozzá kicsit húzós, aki fentebb írta a 16 ezer forintos akkut, nem számolt azzal, hogy az indítóakku, nem munkaakku. Az indítóakku a teljesen feltöltöm-teljesen lemerítem ciklusból nem sokat bír ki, a munkaakkumulátor erre van szánva. Valami kapcsolható módon kell rákapcsolni az autó elektromos rendszerére, hogy ne szívja le álló helyben a kocsi akkuját is, menet közben pedig feltöltené a kocsi generátora.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!