Egy ilyen fűtő ventillátort lehet működtetni egy auto aksijáról inverterrel?
És ha igen akkor hany oran keresztul ? Hogyan lehet kiszámolni mondjuk egy 72 Ah-s 720 A es aksiról?
Mert inverter ugyan van, de akku nincs akkora bírná a 2 kW terhelést folyamatosan.
Akkutelepet szeretnél hozzá esetleg? Kb. 10 darab akku elég lenne hozzá.
Hosszú távon nem.
2kW az nagyon sok, egy 72Ah-s akkut kb. 15-20 perc alatt leszívna. Ráadásul egy 2 kW-os inverter nem egy olcsó mulatság.
És egy 200 wattos?
Az mennyi ideig működne vele ?
Gondolkozzunk: 2000W / 12V = 166 A
...és még nem számoltam a konverziós veszteségekkel.
Kb., mintha folyamatosan indítóznál, sőt forgás közben még az sem vesz fel ennyit egy átlagos benzinest feltételezve.
72 Ah * 12 V = 864 Wh
864 Wh / 2000 W = 0,432 h, de ennél kevesebb, mert ekkora terhelésen nem tud 72Ah-t az akkud, plusz az inverternek is van vesztesége
200 W esetén hasonlóan tudod kiszámolni: 864 Wh / 200 W = 4,32 h
Számolhatsz 3,5 órával.
De 200W az kb. ülésfűtésre elég, másra nemigen.
Egyébként meg az indítóakkuk pár teljes lemerítés után beadják a kulcsot.
Szóval eléggé halvaszületett ötlet ez az egész.
Egyébként is az indítóakkuk relatív vékony lemezei csak rövid idejű nagy áram leadására vannak méretezve, nem tartós terhelésre.
Sőt, még kisebb tartós terhelésre sem valók, hiszen nem véletlen, hogy indító és munkaakku két külön faj.
Munkaakku használatos olyan tartós terhelésekre, mint pl. lakókocsi és hasonlók, persze az sem 100 A-okra. Ilyen akkuk vastagabb lemezeket is tartalmaznak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!