Egy érintős autórádió/navigáció fogyaszt áramot amikor teljesen. Le van állítva az autó?
Mindegy, miután minden fejegység, illetve autórádió rendelkezik legalább két pozitív bekötéssel: egyikre állandó 12 V-ot kötünk, másikra gyújtáskapcsolt 12 V-ot. Sőt:
Ha előbbit nem kötöd állandóra, akkor felejteni fog a memória mindent.
Ennek ez a módja és nem meríti le az akkut, normális esetben.
Vagy elcsesztél valamit.
Abból hiányzik a 7. tű (kapcsolt 12 V):
De ez nem feltétele a jó működésnek.
A 7. tű csak abban segít, hogy véletlenül sem tudjuk bekapcsolva hagyni a rádiót, hiszen a gyújtás levételével az is kikapcsol.
Ennek hiányában neked kell kikapcsolni, ez csak ennyi. Ha viszont kikapcsoltad, az akkut nem szabad lemerítenie, minimális készenléti áramtól eltekintve.
Gondozásmentességnek ehhez semmi köze. Azt is kell tölteni (árammal) és túl is lehet meríteni.
Vízzel nem kell tölteni elvileg, bár ez sem igaz feltétlenül. Ami nekem van / volt, abba is kellett néha vizet tölteni.
Hiába le van ragasztva a teteje, felszedtem, kis tető alatt ott vannak a dugók, lehet gondozni és én úgy látom, hogy kell is.
Hogy mennyi áramot vett fel a készülék, az külön téma, mérni kellene.
Vagy legalább figyelni ilyenkor az akkufeszültséget, mondjuk pár óránként, hogy mi történik.
Teljes lemerítés nekem akkor volt egy éjszaka alatt, amikor bekapcsolva maradt a rádió és lehalkítva.
Most már ez nem történhetne meg, noha beépítettem egy rejtett kapcsolót, amivel szándékosan is be tudom kapcsolni a hangrendszert álló motornál, ha akarom. De ez csak kivételes esetre van.
Volt még más eset is, nem részletezem, de az akku emiatt nem ment tönkre szerencsére.
Mármint úgy értem, hogy a lemerült, de nem károsodott, csak fel kellett tölteni.
Meg múltkor valaki nem hitte el, hogy a rádió lemerítette, de nekem külön erősítő is van beépítve, annak nyugalmi árama is hozzájárult. Meg az is lehet, hogy nem nullára merült, "csak" indításképtelenre, pontosan már nem emlékszem, de nem is ez a lényeg.
Volt más eset, amikor tényleg nullára merült, abból is feltámadt.
Helló!
sajnos merítheti az akksit a kikapcsolt fejegység is! Nem tudom milyen autód van pl A Skoda Octavia 2 ben Can Gateway csere szükséges! (az autó Canbus rendszerű)
Bővebbet nem tudok írni nem vagyok szerelő,de tudom hogy Az Octavia klubban többen így jártak!
Üdv!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!