Hobbi 'útinapló' filmkészítéshez GH4?
Az elkövetkező időben sokat fogok utazni és szeretném megörökíteni, illetve egy utazó vlogot csinálni leginkább a saját számomra.
Ehez keresnék egy alkalmas gépet durván $2000 felső határral.
Ami leginkább megfogott eddig az a Panasonic Lumix DMC-GH4. Mivel van 4K vágásra és lejátszásra alkalmas eszközöm így a gépnél is szempont, hogy 4K képes legyen.
Megéri még 2017-18ra GH4-t venni? Esetleg hasonló árfekvésben, milyen 4K képes gépet lenne érdemes még megnéznem? Az utazáshoz van már 2 db Hero 5 és egy Dji Mavic így csak a gép hiányzik.
Nem kizáró szempont de azért előtérbe helyezem ha az objektívek nem csillagászati összegbe kerülnek és ha nem 15 akksival kell mászkálnom mindenhova.
Köszönöm a tippet!
Utána néztem és a G7 is tökéletesen megfelel az elvárásaimnak, így valószínűleg ennél maradok. Viszont az objektívvel kapcsolatban sok helyen azt olvastam, hogy célszerűbb venni egy speedboostert és más objektívet használni. Ez mennyire aktuális még? Különben én is a 14-140es csomagot néztem.
#2 A speedbooster tényleg egy egész jó dolog, de a kérdés, hogy szükséged van-e rá? Nézzük meg mik is az előnyei (bocsi ha sok a szakkifejezés, megpróbálok azért egyértelműsíteni):
1. Egyrészt adapterként szolgál, tehát EF bajonett esetén a Canon jóval szélesebb objektívkínálatából válogathatsz, illetve használhatod vele a meglévő Canon objektíveidet.
2. Ad egy teljes fényértéket, ami azért elég jó tud lenni, tehát egy f4-es objektívből lesz f2.8.
3. Csökkenti a gyújtótávolságot. Ennek lehet, hogy nem mindenkik örül, aki nagy zoomot szeretne, de általánosságban azért hasznosabb szokott lenni a kicsit szélesebb látószög, mint a nagy zoomtávolság.
Ez mind szép, viszont tudnod kell, hogy egy ilyen speedbooster (a Metabones-féle) ára a profi objektívekével van egy szinten. Persze vannak olcsóbb változatok is, de azok több gondot okoznak, mint amennyit megoldanak. Hogy akkor kinek éri meg ez az ár? Például azoknak, akiknek van egy komplett objektív parkja, és nem akarja az egészet leselejtezni, ha márkát vált, ezért összességében jóval olcsóbban jön ki, ha vesz egy speedboostert. Továbbá annak is megéri, aki pontosan tudja, hogy ő pl. Canon objektívekkel akar dolgozni a későbbiekben, és előre tervez.
Gondolom a fentiek rád nem igazak, így nagy költségek árán kapnál pár előnyt, amiket nem is biztos, hogy kihasználnál. Továbbá mivel utazáshoz lenne, azt is érdemes megemlíteni, hogy a géped mérete és súlya jelentősen megnőne ezzel. Nem csak a speedbooster miatt, hanem azért is, mert az erre való objektívek is masszívabbak. Persze én is tudok szelfizni a 800 grammos objektívemmel, de amikor rárakom a 200 grammosat, ég és föld a különbség. Hosszabb útra nekem előkelő helyen szerepelne a méret és a súly kérdése, márpedig a fent vázolt megoldás sokat rontana ezen.
ha MILC-ben gondolkozol, akkor nem nagyon tudod megúszni a kazal akksit, mert a MILC-ek zabálják az akksit és a gép (viszonylag) kis mérete miatt kicsi az akksi is. kezelésre nekem is a Panasonic jött be legjobban, de utazásnál pl. szempont a praktikusság. a Sony gépeket tudod USB-n tölteni egy PowerBankről, nem kell külön töltőt is cipelned hozzá. ez azért nem egy hátrány utazásnál.
mivel már kint van a GH5 is, az jobb vételnek tűnik és úgy láttam, az is benne van a $2000 keretben.
a GX7 és GX8 is elég jó alternatíváknak tűnnek, főleg mert kisebbek a GH sorozatnál. bár az LCD-jük csak dönthető és nem kihajtható, ami hiányozhat, ha pl. saját magadat is akarod filmezni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!