Milyen beállításokkal készülhetett ez a kép, hogy ennyire kontrasztos és kemény kontúros lett?
Bits Per Sample 16 16 16
Photometric Interpretation RGB
Make NIKON CORPORATION
Camera Model Name NIKON D300S
Orientation Horizontal (normal)
Samples Per Pixel 3
Planar Configuration Chunky
Copyright www.csabatokolyi.com
Exposure Time 1/320
F Number 20.00
Exposure Program Manual
Exif Version 0221
Date/Time Original 2011:02:12 09:32:01
5 years, 8 months, 23 days, 4 hours, 8 minutes, 37 seconds ago
Aperture Value 20.00
Exif Image Size 3,749 × 2,500
ISO 250
Exposure Compensation 0
Metering Mode Center-weighted average
Light Source Unknown
Flash On, Return not detected
Image Size 4,142 × 2,762
Software Adobe Photoshop CS6 (Windows)
Shutter Speed Value 1/320
Max Aperture Value 3.5
Focal Length 10.0 mm
User Comment (C)2010 CSABATOKOLYI
Sub Sec Time 07
Sub Sec Time Original 07
Sub Sec Time Digitized 07
Color Space Uncalibrated
Sensing Method One-chip color area
File Source Digital Camera
Scene Type Directly photographed
CFA Pattern [Red,Green][Green,Blue]
Custom Rendered Normal
Exposure Mode Manual
Digital Zoom Ratio 1
Focal Length In 35mm Format 15 mm
Scene Capture Type Standard
Gain Control None
Subject Distance Range Unknown
Compression Uncompressed
Compression JPEG (old-style)
Thumbnail Length 5,433
Modify Date 2016:01:09 04:06:11
9 months, 29 days, 9 hours, 34 minutes, 27 seconds ago
Create Date 2011:02:12 09:32:01
5 years, 8 months, 23 days, 4 hours, 8 minutes, 37 seconds ago
White Balance Manual
Contrast Normal
Resolution 300 pixels/inch
Saturation Normal
Sharpness Normal
Biztosan utómunkázták, de ezzel semmi gond, az egész képet érintő módosítások (expo, gradációs görbe, szín egyensúly) megengedettek a pályázatokon.
A RAW kép gyárilag mindig lapos (kontraszttalan, tónustalan), mert ez kell ahhoz, hogy minél nagyobb lehessen a nyers dinamikatartomány, tehát minél kevesebb dolog égjen vagy bukjon be. Amit te akár csak a fényképeződ kijelzőjén látsz, már egy kép profil által kontrasztosított és szerkesztett változat.
Sőt, valójában már ez a lapos RAW is egy szerkesztett (szűrt) tákolmány, a fényképeződ pixelei ugyanis eleve csak egy színt látnak (kivéve Foveon és hasonló egzotikumok).
Mostanában nagy divat a fényképek szerkesztésén és szerkesztetlenségén rugózni, csak azt felejtik el az emberek, hogy nem létezik "eredeti" digitális kép. Az érzékelőből kiolvasott adat ugyanis nem kép, de még csak nem is fény, hanem feszültség, amit nagyon sokáig kell gyúrni, hogy újra valami színes és elvezhető dolgot kapj. Ezeket a műveleteket gyakorlatilag végtelen módon el lehet végezni és ember legyen a talpán, aki meg akarja mondani, melyik jelfeldolgozás tekinthető "eredetinek" és melyik szerkesztettnek.
#3
A 20as blende érték, alacsony ISO és a frankó objektív lehet a válasz a kérdésre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!