CANON EOS 700D-t amatőr filmezésre mennyire ajánljátok?
Alapjában véve nem rossz, ez legalább olyan formátumot használ (H.264), ami egyre jobban terjed. A felbontása sem rossz, több mindent lehet állítani, sőt a felvételi hangerőt is lehet szabályozni.
Egy dolog, ami talán ellene szól: ez alapjában véve egy fényképezőgép, nem pedig videokamera. De legalább sokkal jobb fotókat (is) lehet vele készíteni, mint mondjuk egy videokamera állókép funkciójával :)
ML firmware-rel nagyon jó!
A DSLR-ek pedig egy bizonyos szegmensből erősen kiszorították a videokamerákat, ez pedig a (fél)professzionális filmezés kategória. Tehát a gyerek 5 éves szülinapját felvenni nem egy DSLR a legjobb megoldás, de ha filmszerű hatásokra, mélységélességgel, fókusszal történő játékra vágysz, akkor a DSLR-ek verhetetlenek, mert több milliós filmes kamerák képességeit közelítik.
Nem véletlen, hogy az amatőr-, reklám-, zenei klip-, rövidfilm területen gyakorlatilag szinte mindenki DSLR-rel dolgozik, itt nem rentábilis a több milliós kamerák beszerzése, de a minőségnek, a képi világnak hasonlónak kell lennie.
Viszont ha filmezés közben pontos, gyors AF-re vágysz, ha nem akarsz kézzel élességet állítani, ha nem akarsz a jelenettel előre foglalkozni, nem akarsz állványt, steadicamet vagy valamilyen egyéb kamera rögzítési megoldást használni, csak elő akarod kapni a kamerát, nyomni a gombot és rögzíteni, akkor könnyen csalódhatsz a DSLR-ben. A kérdés tehát, hogy mit értesz amatőr filmezés alatt.
#7 Kár volt ezért a fél óráért. Alapvetően ért a srác a technikához, azonban az egész videóban, mindössze egy dolgot hozott fel a videózás ellen, ami egy "miért nem jó a DSLR videóra" témában elég szegényes. A maradék időben pedig csapongás a fényképező működésével kapcsolatban, ami informatív, de én egy-két további érvre vártam volna inkább az állítása mellett.
Az egyetlen konkrét dolog, amit felhozott, hogy mozgás közben egyfolytában életlen lesz a kép, és vagy manuálisan állítgatod egyfolytában az élességet, vagy bízol a lassú, hangos, és időnként pontatlan AF-ban. Hogy ez mennyire hibás érv, kb. oldalakat lehetne regélni. De első körben fel is tenném a kérdést, hogy mutasson már egy olyan kamerát, ami tele állásban 2.8-on mindig éles, illetve van benne valamilyen jövőbelátó AF-motor, amely előre tudja, hogy mit mikor kell lekövetnie a következő pillanatban (azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy egyszer 24 mm-en 5-10 centiről videózik, és az gépet hibáztatja, hogy nem találja a fókuszt). És ezt valami érthetetlen okból a GoProhoz hasonlítja, ami önmagában egy orbitális LOL, de kérdem én: ha ennyire szeretne mozogni videózás közben, akkor miért nem rakott fel a szuper vázára egy nagylátószöget szűk rekesszel? Mert kicsit vad dolog számon kérni egy fényerős 24-70-esen, hogy miért nem bír a halszem tulajdonságaival.
Az is elhangzik, hogy ha annyira jó a DSLR, akkor a filmesek, tévések, reklámfilmesek miért nem azzal dolgoznak? Ezzel igazából csak azok a filmesek, tévések és reklámfilmesek vitatkoznának, akik azzal dolgoznak, mivel elég sokan vannak. Nyilván nem a nagyobb stúdiók (bár sokszor ők is), mert ha meg tudnak finanszírozni egy 2-3 milliós Blackmagic-et + kiegészítőket, akkor nyilván azt választják. De ez továbbra sem jelenti azt, hogy azzal a kamerával ne lehetne elérni az említett fókuszálós """hibákat""" (még sok idézőjelet képzeljük a hiba szó köré), ha a látott módon kezeljük.
Tehát de, alkalmas a DSLR videóra, nem is akárhogyan. Tény, hogy a gyártók még mindig előnyben részesítik a fotós részét a dolognak, és sok olyan alapvető hiányosságuk van videós téren, amit illene pótolni (újabb zárójel: ha Nikon helyett egy Canonon tesztelt volna, ezen hiányosságok jó részét kitölthette volna egy ML firmware telepítésével). Amiről pedig egy szót sem szólt, hogy oké, hogy milliós tételeknél már vannak olyan profi camcorderek, amelyek praktikusabbak lehetnek egy DSLR-rel szemben, viszont 100-150 ezerért a belépő kategóriás gépek is fényéveket vernek a hasonló árkategóriás camcorderekre minden tekintetben. A legjobb a végefelé a konklúziója, hogy a DSLR videózás talán akkor jó, ha jeleneteket veszünk fel, amiket előre be tudunk állítani, ezeket a jeleneteket pedig vágáskor összefűzzük. Akkor most megtöröm a csendet, és kimondom a kimondhatatlant: a filmek, reklámok, tévés műsorok jelenetekből állnak, amik vágás során összefűzésre kerülnek, így alkotva koherens egészet.
Átolvasva, lehetett volna rövidebb. De hosszabb is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!