Mi a titka annak, hogy a fix fókuszos sportkamerák gyönyörű, mindenhol éles felvételt készítenek, míg a drága camcorderek sokszor alig tudják befókuszálni a célpontot?
Tényleg több típusnál is tapasztaltam már, hogy egy nem is annyira 150 ezres sportkamera és mégis nagyon szép, mindenhol éles felvételeket készít full hd-ben, miközben egy drágább kézikamerának már kisebb fénynél is gondot okoz, hogy beélesítsen?
Hogy lehet egyáltalán egy fix fókuszos kamera cm-re is és m-re is teljesen éles?
a számok kimaradtak:
tehát: "hogy 50 cm-re is és 10 m-re is éles ..."
Mert a kis képérzékelő sötétben zajosabb, kisebb a dinamika tartománya, és bizonyos esetekben az, hogy minden éles, egyáltalán nem előny.
Pont sportkamerának ideális konfiguráció a kis szenzor és nagyon kis fókusztávolságú objektív, nyilván ezért használják. Két oldallal arrébb viszont valaki arról panaszkodott, hogy nem tud az ugyanilyen konfigurációjú kamerájával elmosott hátteret csinálni a riport filmjéhez. Sötétben pedig az 3 Black volt az első, ami a hulladéknál már jobb képet produkált.
Mindig a felhasználáshoz kell eszközt választani, nincs olyan technológia, ami mindenben a legjobb. Ha lenne, ki venne mást?
Azért mert azok nem sportkamerák, ergo azokat nem arra a célra szánták.
Ha felveszel valamit, akkor sok esetben jól jön, ha a lényeget kiemeli oly módon, hogy az alany/főtéma éles, míg minden más nem annyira. Pl. Pistike ballag és olyankor ő a lényeg, nem a mögötte lévő szék pl. (Ilyenkor nincs nagyon leszűkítve a rekesz)
Egyébként minél nagyobb a képérzékelő annál jobb lesz a képminőség és a zajosodást is jobban kezeli.
Kamerával is lehet olyat, hogy minden éles legyen, de ehhez egy olyan kamera kell, amiben vannak manuális beállítási lehetőségek, hogy le tudd rekeszelni, azaz minél kevesebb fényt engedjen be az objektív az érzékelőre. Így nagyobb lesz a mélység-élesség.
A "homályos" kép iránti igény elsősorban művészi igény, mivel a képalkotás egy művészeti forma is. A főtéma életlenséggel való kiemelése alapja a fotográfiának és a filmművészetnek is.
Nincs azzal baj, ha csak dokumentálás a cél egy kamerával, arra jók a fix fókuszosak is, de nem mindenki ilyen céllal vesz a kezébe felvevőt vagy fényképezőgépet.
értem-értem végre, legalábbis azt hiszem. tehát akkor nem minőségbeli különbségekről beszélünk, hanem egész egyszerűen eltérő célokról, igényekről.
na most nekem a dokumentálás a cél, azaz akkor nem szenvedek semmilyen minőségromlást ezek szerint csak azért, mert "minden éles". ha jól értem, így van ...
A "dokumentálás" önmagában egy elég tág fogalom.
A kis mélységélesség lényege, hogy a kép egy bizonyos részére terelje a néző figyelmét, miközben más részeket, például a hátteret elmos, kvázi jelentéktelenné tesz.
Attól függően, hogy mit akar az ember "dokumentálni", lehetnek olyan esetek, amikor például a háttér nem csak, hoyg nem fontos, hanem kimondottan zavaró, ilyenkor lehet azt kis mélységélességgel "eltüntetni".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!