Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Fényképezőgépek, kamerák » Milyen fényképezőgép lenne jó...

Milyen fényképezőgép lenne jó nekem?

Figyelt kérdés
Szeretnék venni egy komolyabb gépet. Olyan max. 130000 Ft értékben.. Családi fotók, nyaralás, plusz érdekel a természetfotózás, szeretnék panoramio -ra én is fellőni szuper képeket. Itt jön a dilemma, hogy egy szuper bridge gép, vagy inkább egy belépő tükörreflexes, pl.D3200? A képek minősége számít, bár tudom rengeteg múlik a fotóson. Teljesen amatőr vagyok, de nagyon érdekel a fényképészet.
2015. júl. 18. 17:41
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

Panoramion rengeteg amatőr, kompakttal vagy telefonnal lőtt kép van. Ha ez a cél, elég lesz a telefonod kamerája.

Elsőre inkább azon változtass, hogy ne legyél "teljesen amatőr". Tanulj, olvass a témáról, ismerkedj meg az alapokkal, és majd meglátod, érdekel-e annyira a dolog, hogy érdemes legyen sok pénzt beleölni.

A dslr ugyanis egy drága hobbi, folyton újabb és újabb objektívek, kiegészítők kellenek, ha komolyabban foglalkozol vele. Ezzel ellentétben egy jó bridge öt év múlva is egy jó bridge lesz, (többé-kevésbé) jó képeket készíthetsz automata módban is, ami a dslr-ről nem mondható el.

Szóval találd ki előbb, mit akarsz, mert mi nem fogunk helyetted döntenti.

2015. júl. 18. 19:49
 2/3 anonim ***** válasza:

jól mondta az első, el kell dönteni h mit is akarsz

a bridge gépek zöme nem tud raw képeket lőni, márpedig az fontos hiányosság lesz a későbbiekben a fotófeldolgozásnál, cserében sokkal nagyobb zoomtartománnyal lehet gépeket kapni.

a belépő dslr gépekhez adott kitobi, kisebb zoomot ad, de cserében jobb képeket lő. nem csak a raw képesség miatt, hanem mert jó esetben sokkal nagyobb szenzorral vannak szerelve mint a bride-ek. ami a dslr mellett szólhat még az az, hogy hosszútávon vehetsz még mellé obikat, amiket át tudsz majd örökíteni a következő már nem belépő szinű gépeiden.