Melyik a legjobb választás a digitális tükör relfexes fényképezőgépek közül?
A legjobb választás talán egy Canon EOS 1Dx.
A hozzá nem értésedből ítélve azonban te nem egy profi tükörreflexes gépet keresel, már csak azért sem, mert azok mondjuk egymillió forint körül kezdődnek.
Szóval előbb találd ki, mit szeretnél, aztán tedd fel újra a kérdést, immáron érthetőbben.
A több pixel senkit nem érdekel - a teljesen fogalmatlan hozzánemértőket és a marketingeseket kivéve.
A nagy érzékelő miatt sötétben, rossz fényviszonyok mellett is tisztább, zajmentesebb lesz a kép, a cserélhető objektív előnyeit gondolom nem kell ecsetelnem, a jóval kisebb elérhető mélységélesség szintén nagy előny.
Cserébe drága hobbi, az alap objektívet az ember elég hamar kinövi (ha komolyan foglalkozik a dologgal), bár ez esetedben valószínűleg nem most fog bekövetkezni.
Olyan nincs, hogy az elmosódás lehetetlen. Sőt. Ha nem tanulod meg kezelni a gépet, semmivel nem fog jobb képeket készíteni, mint a mobilod. Ez nem úgy működik, hogy megveszed a százezres gépet és akkor egyből profi leszel. A százezres gép arra jó, hogy azon már meg tudod tanulni a szakmát, ha akarod. Ha nem, akkor majd jössz ide kérdezgetni hogy miért olyan szar képeket készít a Nikonod.
Természetesen "minőségesebb képeket" készít, mint egy kompakt. Különösen, ha raw-ban fotózol. Az azonban kérdéses, hogy mikor fogod te a 24 megapixeles képméretet kihasználni, hogy megtanulod-e a raw formátumot kezelni, hogy akarsz-e egyáltalán az utómunkával pepecselni.
A hozzá adott 18-55 mm-es objektív egy általános objektív, nem fogsz tudni vele makrózni, és azt is kötve hiszem, hogy olyan közel jutnál egy sasmadárhoz, hogy egy légypiszoknál nagyobbnak látszódjon a képen.
Nem akarlak én lebeszélni a dslr-ről, csak jó, ha előre tudod, hogy nem egy varázsdobozt kapsz ennyi pénzért, ami hirtelen baromijó képeket fog csinálni. Ahhoz, hogy baromijó képek készüljenek, érteni is kell hozzá. Meg kell tanulni kezelni, meg kell tanulni az utómunkát, meg kell tanulni azt, hogy mitől lesz jó egy kép. Hisz ez javarészt rajtad, a fotóson múlik, nem azon, hogy mekkora géped van.
100%-os nagyításban nyilván sokkal részletgazdagabb lesz.
Azonban ha belegondolsz, hogy egy FullHD tévé/monitor mindössze két (azaz kettő) megapixel, akkor felmerül a kérdés, hogy minek az a huszonnégy? Mikor, mire fogod kihasználni? Hol fogod olyan méretben nézegetni a képet, hogy előjöjjenek azok az apró részletek, amiket a nyolc megapixeles kamerádon nem látni?
Az a baj ezzel, hogy nyilvánvaló, ohgy jobb képeket fog készíteni egy dslr, csakhogy tudnod kell, hogy állítsd be hozzá. Az automatika sokszor félreérti amit lát, illetve nem feltétlenül tudja kitalálni, hogy te mit szeretnél.
Például ha egy relatíve sötét szobában fotózol, ahol van egy ablak, akkor a gép nem fogja tudni eldönteni, mire mérjen fényt: a világos ablakra vagy a sötét falra. Így aztán semmivel nem lesz jobb a kép számodra, mint a kompakttal. Mert az ugye tökmindegy, hogy a sötét, értékelhetetlen képed egyébként kevésbé zajos.
Olyan ez, mint amikor a pedálos autóból átülsz egy igaziba. Meg kell tanulni kezelni, anélkül nem ér semmit.
és meglehet tanulni, pár óra olvasgatás is csodákat tehet ugye? nem kellenek ide lexikon mennyiségű beállítás.
Köszi
Pfff...
Te most trollkodsz? Mondd, hogy csak szórakozol velem.
Mások évekig tanulják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!