Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Fényképezőgépek, kamerák » Bridge csere! Mire? Bridge, DSLR?

Bridge csere! Mire? Bridge, DSLR?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Szeretném, ha tapasztaltabb amatőrök, profik, bárki, gépet ajánlanának. Egy Fuji Finepix HD2500at szeretnék lecserélni max 50e ft.ig.(Használt árra gondoltam)


Amit szeretnék: Makro 2cm alatt, optikai zoom 20x felett(28-504mm).


Lehetőség manuális zár, blende, ISO, fehéregyensúly állításra, HDR funkció, esetleg 3D, panoráma a gépen belül, időzítő, sorozatfelvétel, hosszú záridő(min6-8mp), videó-hanggal(eközben is működő zoom), magyar menü, beépített vaku, és végső mentsvárnak tudjon valamiféle témafelismerést, vagy automata módot... Sd kártya...Áramforrás lehetőleg ceruzaakku, de mindenképp kivehető akkus legyen.


Ezek kb a mostani gépem adatai. (Kivéve 3D, HDR)


A váltás oka elsősorban, h baromi fény igényesnek találom a gépet. Ismerősök egyszerű kompakt gépei jobb képet csinálnak szobában....Hiába kint a Fuji verhetetlen. Ennek okát a CCD-s érzékelőlapkában vélem felfedezni, bár lehet tévedek. Szeretnék valami mást kipróbálni, mert tényleg baromi gyenge amikor romlanak a fényviszonyok. A "buta" kompaktok tovább bírják zaj, és elmosódás nélkül.


Amúgy napfényben baromi jó képeket csinál, mindig hordom magammal, tényleg szeretem.


Amit keresek lehet Bridge, v tükrös is. Csak olyan 1db objektívvel ami kb ugyanezt tudja. Nem szeretnék fotóstáskával járni mindenhova...


Súlyra kb 35-40dkg.


Bármilyen tanácsot, ötletet örömmel fogadok ide, vagy a dhole@freemail.hu emailre.


Köszönöm


Mike



2014. júl. 14. 00:18
 1/10 anonim ***** válasza:

Szia. Ahogy írod haladó bridge lenne jó neked fényerősebb objektívvel. Érdemes megnézned a Panasonic Lumix FZ200-at, igaz újonnan 110.000, de lehet hogy használtan ki tudsz fogni egyet sokkal olcsóbban.

24x-es a nagyítása, és teljes zoom tartományban 2.8 a fényereje, ez pedig pont a gyengébb fényviszonyoknál nagy segítség. A képstabilizátora rendkívül jó, teljesen megállítja a képet max nagyításnál is. Mint minden kis szenzoros gépnél itt is a zaj a hátrány, viszont 2.8-as objektívvel valószínű ritkábban kell majd magasabb érzékenységre állítanod.

2014. júl. 14. 00:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Ha egy objektívet akarsz, ami ezt mind tudja, akkor felejtsd el a tükrös gépet. Annak épp az a lényege, hogy cserélgeted rajta éppen a célnak megfelelően. Azzal (is) nyered a minőségi különbséget az egyéb gépekkel szemben.


Az előbb említett bridge gép jó lehet neked.

Egyébként miért nem mész be egy szaküzletbe, ha ilyen konkrét elképzelésed van, és kéred meg őket, hogy segítsenek? Ezt így felsorolod, biztos tudnak mutatni gépeket, ami szóba jöhetnek.

2014. júl. 14. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 Vass Sándor ***** válasza:

CANON SX 40-et,50-et nézted már? Használtan persze..

[link]

2014. júl. 23. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. Böngészem a fórumokat is, de még nem jutottam előrébb. A fényerőt kéne néznem, vagy az érzékelőlapka méretét? Mivel lehet a gond, h a Fujim csak kitűnő fényviszonyok közt csinál jó képet? Amint a rekeszidő 400-500alá megy, elmosódik a mozdulat(pl játszó gyerek, kutya, szobában, v nem napfényes időben) Mit nézzek a keresendő gépen, mi legyen a szempont? Nem csodád várok, de szeretném lakásban is használni a gépet...
2014. aug. 6. 02:22
 5/10 anonim ***** válasza:

Amit te írsz, az kisebbféle csoda. Ezeket az olcsó kompaktokat nem lakásba találták ki. Azért mozdul be a gép, mert gyenge a fény, hosszú a záridő, és nem tudod kézben megtartani.

Egy megoldás, hogy használd a vakut, de attól meg a kép lesz elég borzalmas.

Ahhoz, hogy odabent jó képeket csinálj, fényerős objektív kell meg egy olyan gép, ami elbír magas ISO beállítást. Sajnos ez nem olcsó.

A gond az, hogy a fényerős objektívek általában fix zoomot tudnak, szóval elég lehetetlen azt elérni, amit te szeretnél.

A legolcsóbb és legfényerősebb megoldás, egy használt tükrös gép lenne egy 50mm 1,8-as obival, de ebből következően a zoom elveszik, neked kell mozogni vele, és szűk belső térben már gond lehet.


Ha a gépnek nem elég a fény, próbálj csinálni. Kapcsold fel a lámpát, az ablak közelében fotózz, használj vakut.


Jobb megoldás sajnos nincs. Zajmentes belső fotókhoz már drága felszerelés kell (ha zoomot is akarsz).


Elméletileg amire figyelned kell:

- az objektív fényereje

- az érzékelő mérete (bár ez kompakt és bridge kategóriában úgyis adott)

- ISO max értéke (illetve, hogy a gép ezen hogyan kezeli a zajt, mert hiába állítod 3200-ra, ha használhatatlan lesz a felvétel.)

2014. aug. 6. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
A kérdés azért fogalmazódott meg bennem, mert amikor ismerős az egyszerű kompaktjával jobb képet csinált a családi vacsoránál, lámpafénynél, mint én a bridge-vel, rá kellett ébrednem, hogy bizony itt valami nem stimmel. Hidd el, nem csodát várok a géptől, tényleg gyengébben muzsikál a kis kompaktoknál is rossz fényviszonyok mellett....
2014. aug. 7. 01:00
 7/10 anonim ***** válasza:
A konkret modellt nem ismerem. Lehet, hogy regebbi, mint az illeto kompaktja, es abban mar ujabb technologia van.
2014. aug. 7. 06:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Igen...Erre a technológiára lennék kíváncsi. Hogy mi az konkrétan ami felelős azért, hogy mennyire viseli a gép a rossz fényviszonyokat. Az érzékelőlapka mérete? Az enyémben 1/2,3" CCD van. A föntebb ajánlott Canonban ugyanekkora CMOS. De nem vagyok biztos benne, hogy ez az ok.
2014. aug. 8. 01:54
 9/10 anonim ***** válasza:

Így van. Elsősorban a szenzor mérete határozza meg, illetve az ezen lévő képpontok száma.


Ha veszünk egy 1/2,3"-os kompaktot 12 megapixeles felbontással, a szenzora 25 mm2 felületű. Egy szintén 12 megapixeles DSLR (mondjuk Canon) szenzor 329 mm2. Több mint 13x akkora, vagyis egy képpontja is kb. 13x akkora felületű.


A normál kompaktok (legyen az kis szappantartó, vagy bridge-nek csúfolt zoombajnok) manapság jórészt 1/2.3"-os érzékelőket használnak. Igazán minőségi ugrás az 1"-os érzékelők környékén van. Ilyen kompakt alig van, áruk pedig egy tisztességes tükrös géppel vetekszik. És ráadásul innen még egy minőségi ugrás a DSLR-ek APS méret közeli szenzora, vagy a teljes kisfilmes képkocka méretű (fullframe) érzékelő.

2014. aug. 8. 06:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Igen, az érzékelő mérete a lényeg, illetve a gépben lévő optika fényereje.

Mint már írták többen, a kompaktokban és a bridge gépekben ugyanakkora szenzor van, tehát a különbség nem ebből ered a te esetedben.

A másik gépében vagy jobb az objektív (amit nem nagyon hiszek), vagy egyszerűen fejlődött a technika (nem tudom, korban mennyi a két gép között a különbség.)

Az ugyanolyan méretű szenzor is sokkal jobb most, mint 10 évvel ezelőtt. (minden kategóriában.)


Továbbra is azt mondom, hogy ilyen jellemzőkkel tükrös gépet kizárt, hogy találsz annyiért, amit te szánsz rá (de még többért sem).

Bridge gépeknél nézelődhetsz, de 50ezerért abból sem fogod megkapni a jobbakat. (Pana FZ200-nak pl jó a fényereje, de a zajt az sem bírja nagyon).

A fényképezést egyszerűen nem a szobába találták ki. Fény kell hozzá.

2014. aug. 8. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!