A Canon 500D az milyen gép? Profi? Félprofi? Amatőr? Van egyáltalán hivatalos definíció ezekre a kifejezésekre?
68%: megkerdojeleztem toled a dinamikai tartmannyal kapcsolatos mondandodat, meg egy linket is csatoltam ahol specifikusan olvashato melyiknek mennyi. Erre te feleletul idelinkeltel ket nyomtatott aramkort.. :D
Ismetlem: igen, sokat szamit a vaz, nagyon fasza hogy 6000 ISOban tudsz fotozni.. de a dinamikai tartomannyal kapcsolatban irj valamit!
Mert ezzel a 0.2FE kulonbseggel kontrollalt kornyezetben joforman teljesen mindegy melyikkel losz.
NEM azt mondom hogy megegyezo kamerak vagy ugyan olyan jok - nyilvan nem - de ha ura vagy a vilagitasnak akkor kb. mindegy melyiket hasznalod.
De, ervelj kerlek ha ez nem igy lenne!
Elhangzott itt pár badarság, úgyhogy lehet, hogy érdemes lenne előröl nekimenni.
Nincs pontos definíció a profi DSLR gépekre, de vannak irányelvek. Először is fontos, hogy a profi gépek azért profik, mert munkára készültek, és nem azért, mert a képminőségük jó, vagy rossz. A mai 500D-k képminősége simán jobb, mint a Canon 1D mkII profi vázé, dogozni mégis az utóbbit vinném.
Ennek legfontosabb oka az ergonómia: a profi gépek mindig legalább két tárcsásak, azaz egyszerre tudod a rekeszt és a záridőt állítani, így jobban lekövetheted a gyors szituációkat. Általában jobb az AF, de ha nem kifejezetten sportot vagy gyors állatokat fotózol, ez nem számít. A fénymérés is jobb, de kis gyakorlattal ezt is kompenzálhatod. Jó, ha van aktív AF ponthoz kötött spot fénymérés, ez sokat segít extrém megvilágítási különbségeknél, pl. nagy koncerten.
A profi gépek ezen túl masszívabbak: ha leejted, a fém vázhoz rögzített elemek kevésbé tudnak elmozdulni, mint a műanyag kistestvéreké, így nem lesznek belső optikai problémák, amik pontatlanná tennék a fókuszálást vagy a képalkotást. Ha esik az eső, nem dobják fel a talpukat, nem áznak be a felpattanó vaku mentén, mert le vannak szigetelve. A portrémarkolat sokszor beépített, ami szintén ellenállóbb, valamint így egy akkumulátor több ezer expot végigcsinál, hidegben is.
Két kártyafoglalat van (az, hogy CF vagy SD sebességben már mindegy, de az SD-t kesztyűben nehezebben fogod meg és könnyebben összetöröd. Viszont ma már minden laptopon van beépített SD olvasó, míg CF-hez külön kell cipelni, ami megint hibafaktor.) Így ha az egyik kártya tönkremegy, még mindig megvannak a képek.
Általában igaz, hogy az azonos generációs gépek közt a profi széria képminősége a legjobb, de sokkal nagyobb a különbség a generációk közt, mint hogy ez számítana. Pusztán képminőség alapján pl. egy 70D simán elég munkára és sok más követelményt teljesít, de csak egy kártyás és a váz felépítése is hagy maga után kívánnivalót.
Azonban ez mind szép és jó, de két dolgot nem szabad elfelejteni: az objektív háromszor olyan fontos, mint a váz, és ha van időd és lehetőséget újrakoreografálni vagy megismételni az elrontott képet, valamint nincs extrém minőségi követelmény, akkor egy teljesen alap DSLR, akár 1100D vagy 500D is jó dolgozni. Nem használnám, mert nyűgös, de igazolványképhez, tablófotóhoz, alap kreatív portékhoz a 85 f1.8-cal rendben vannak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!