Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Fényképezőgépek, kamerák » A Canon 500D az milyen gép?...

A Canon 500D az milyen gép? Profi? Félprofi? Amatőr? Van egyáltalán hivatalos definíció ezekre a kifejezésekre?

Figyelt kérdés

2014. máj. 11. 10:21
1 2 3
 21/27 A kérdező kommentje:
És a kettő közötti árkategóriában van valami, amire érdemes váltani 500D után?
2014. máj. 14. 19:45
 22/27 anonim ***** válasza:
7D talán. De inkább gyűjts és válts valami FF-re, főleg ha munkára is használni akarod.
2014. máj. 14. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/27 anonim ***** válasza:

68%: megkerdojeleztem toled a dinamikai tartmannyal kapcsolatos mondandodat, meg egy linket is csatoltam ahol specifikusan olvashato melyiknek mennyi. Erre te feleletul idelinkeltel ket nyomtatott aramkort.. :D

Ismetlem: igen, sokat szamit a vaz, nagyon fasza hogy 6000 ISOban tudsz fotozni.. de a dinamikai tartomannyal kapcsolatban irj valamit!

Mert ezzel a 0.2FE kulonbseggel kontrollalt kornyezetben joforman teljesen mindegy melyikkel losz.

NEM azt mondom hogy megegyezo kamerak vagy ugyan olyan jok - nyilvan nem - de ha ura vagy a vilagitasnak akkor kb. mindegy melyiket hasznalod.

De, ervelj kerlek ha ez nem igy lenne!

2014. máj. 15. 00:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 anonim ***** válasza:
Lehet, hogy ideális körülmények között (műterem/studio ahol Te magad határozod meg a fényviszonyokat) nincs releváns különbség a két váz között mert úgyis rekeszelsz, szóval a DOF sem számít (bár a színdinamika itt is hatalmas előny ha nem monokróm képeket készítesz), de többségében nem ideális körülmények között fotózunk és attól, hogy ráírják, hogy laborban alig van különbség a két váz dinamikatartománya között, élesben még látszani fog a különbség. Lesz amiből az 5D Mark III-on még ki tudsz olvasni részleteket és lesz amiből a 600D-n már nem. Emellett meg ugye ott van a feljebb említett színdinamika (egész más színei vannak egy FF szenzornak, az okait most nem kezdeném el kifejteni, arra egy könyv is kevés lenne), más az általa adott kép részletessége (nem csak a vélhetően nagyobb felbontás miatt) és egészen másképpen viselkedik rajta ugyanaz az objektív. De mondom, ezeket a dolgokat nem fogod nekem elhinni, amíg ki nem próbálod. A számok sokszor nem igazán takarják a valóságot. ;)
2014. máj. 15. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 anonim ***** válasza:

Elhangzott itt pár badarság, úgyhogy lehet, hogy érdemes lenne előröl nekimenni.


Nincs pontos definíció a profi DSLR gépekre, de vannak irányelvek. Először is fontos, hogy a profi gépek azért profik, mert munkára készültek, és nem azért, mert a képminőségük jó, vagy rossz. A mai 500D-k képminősége simán jobb, mint a Canon 1D mkII profi vázé, dogozni mégis az utóbbit vinném.


Ennek legfontosabb oka az ergonómia: a profi gépek mindig legalább két tárcsásak, azaz egyszerre tudod a rekeszt és a záridőt állítani, így jobban lekövetheted a gyors szituációkat. Általában jobb az AF, de ha nem kifejezetten sportot vagy gyors állatokat fotózol, ez nem számít. A fénymérés is jobb, de kis gyakorlattal ezt is kompenzálhatod. Jó, ha van aktív AF ponthoz kötött spot fénymérés, ez sokat segít extrém megvilágítási különbségeknél, pl. nagy koncerten.


A profi gépek ezen túl masszívabbak: ha leejted, a fém vázhoz rögzített elemek kevésbé tudnak elmozdulni, mint a műanyag kistestvéreké, így nem lesznek belső optikai problémák, amik pontatlanná tennék a fókuszálást vagy a képalkotást. Ha esik az eső, nem dobják fel a talpukat, nem áznak be a felpattanó vaku mentén, mert le vannak szigetelve. A portrémarkolat sokszor beépített, ami szintén ellenállóbb, valamint így egy akkumulátor több ezer expot végigcsinál, hidegben is.


Két kártyafoglalat van (az, hogy CF vagy SD sebességben már mindegy, de az SD-t kesztyűben nehezebben fogod meg és könnyebben összetöröd. Viszont ma már minden laptopon van beépített SD olvasó, míg CF-hez külön kell cipelni, ami megint hibafaktor.) Így ha az egyik kártya tönkremegy, még mindig megvannak a képek.


Általában igaz, hogy az azonos generációs gépek közt a profi széria képminősége a legjobb, de sokkal nagyobb a különbség a generációk közt, mint hogy ez számítana. Pusztán képminőség alapján pl. egy 70D simán elég munkára és sok más követelményt teljesít, de csak egy kártyás és a váz felépítése is hagy maga után kívánnivalót.


Azonban ez mind szép és jó, de két dolgot nem szabad elfelejteni: az objektív háromszor olyan fontos, mint a váz, és ha van időd és lehetőséget újrakoreografálni vagy megismételni az elrontott képet, valamint nincs extrém minőségi követelmény, akkor egy teljesen alap DSLR, akár 1100D vagy 500D is jó dolgozni. Nem használnám, mert nyűgös, de igazolványképhez, tablófotóhoz, alap kreatív portékhoz a 85 f1.8-cal rendben vannak.

2014. máj. 15. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 A kérdező kommentje:

Ez is megteszi?

[link]

2014. máj. 15. 14:46
 27/27 anonim ***** válasza:
Ha nem zavar az automata élességállítás hiánya, akkor meg.
2014. máj. 15. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!