Milyen egy kezdőtől?
Tudnátok tanácsokat adni, hogy min javítsak?
Kompakt fényképezőgépem van jelenleg.
Ha nem figyelted, akkor érdekelne, hogy min javítsak. Nem az érdekel, hogy melyik témát hanyagoljam.
Egyébként köszi a másik kettőt!
Felejtsd el a vízjelet meg a "photo" ill. "photography" kifejezéseket ezzel a színvonallal, mert csak lejáratod magad.
Az első fotó teljesen jellegtelen, semmi célja, vagy különösebb értelme nincs, ráadásul az jön le belőle, hogy nem tudtad eldönteni, (vagy nem tudtad megvalósítani a döntésed) hogy az adott fotón a virág sziluettje szerepeljen-e vagy maga a virág. A kettő között ezzel a dinamikatartománnyal nincs értelme próbálkozni. Zavaró a bal alul belógó valami, felül szűk.
A második kép kompozícióját tekintve egy fokkal jobb viszont megint csak ez a félsziluett, hogy majdnem sziluett de azért részletek is látszanak, ráadásul több látszik a háttérből minta fő témádból. Értelmetlen.
A harmadik még úgy ahogy elmegy egy fotónak, egész szépen oldottad meg a kontrasztot az égbolt és a háztető között, de nekem ez is szűk, egy viharból ennél sokkal többet illene megmutatni.
A kutya jófej, de agyonvágja a belógó láb és a kiégett szőrszálak, legközelebb láb nélkül és árnyékban próbáld lefotózni a kutyát, a szemei meg bebuktak szegénynek.
A negyedik egész korrekt, de nagyon piciben töltötted fel, céltalannak érzem a fekete-fehér konverziót, azért lett FF mert színesben értelmetlen volt? Tedd fel magadnak a kérdést, hogy van-e értelme lefotózni valamit ami színesben nem üt, elvégre színesben látunk.
Az ötödik, a portré kuka, sem a srác testtartása, sem az arckifejezése nem megfelelő. A háttérben húzódó ferde vonal agyonüti a kompozíciót, hiába sugallna a főtéma középre való komponálása valamiféle kiegyensúlyozottságot a vonal kiüti a nyeregből és felemás érzésem támad, kiégett foltok vannak a pólóján a háttérben evező valaki pedig olyan pózban van mintha éppen készülne a vízbe üríteni.
A hatodik már majdnem jó de ott is felesleges a fekete-fehér konverzió, nem szépek az árnyalatok ráadásul ferde is.
Ha rám hallgatsz akkor kezdesz képeket publikálni, amikor már van mit, mert ezek egy kezdő gyenge szárnypróbálgatásainak is kevesek, nem mutatnak semmit, semmi olyat amit amúgy nem látnál ha kimész az utcára, illetve nem látnál akkor ha figyelnél rá, de nem figyelsz, mert ezek átlagos dolgok, amik naponta megtörténnek. Ezt is be lehet mutatni úgy, hogy érdekes legyen de ez még bőven nem az a szint. Döntsd el, hogy mit szeretnél fotózni és arra koncentrálj, keress olyan fotósokat akik inspirálnak akikből erőt, ötleteket és témát meríthetsz, de ne másold őket. Kerüld az átlagos kompozíciókat, decentralizáld a fotóidat, használd az aranymetszést, kerüld a céltalan vagy öncélú utómunkát és ami a legfontosabb fotózz sokat. Ja és alázat, akkor használd a "photo" "photography" "fotográfia" "fotó" szavakat, pláne vízjelben, ha már ott tartasz, hogy valóban fotósnak mondhatod magad.
Kétlem, hogy pártízezresnél jobb gépre kellene áldoznod a pénzed, mert azokhoz a dolgokhoz, amiket első körben gyakorolnod kell, nem kell tükrös gép, de talán még egy bridge sem.
El kell tudnod dönteni magadtól, hogy egy fotó értékes-e.
Ez persze nem azt jelenti, hogy nem kérhetsz tanácsot, véleményt és segítséget, de azt tudnod kell, hogy mitől lesz egy kép izgalmas, érdekes, jó.
Vannak szép képek és vannak jó képek. Nem minden szép kép jó kép, és nem minden jó kép szép kép. Sok olyan természetfotó van, ami szép, jól néz ki, kedves a szemnek, jó hatást vált ki, de ettől még fotográfiai szempontból nem feltétlenül lesz értékes. Fordítva sokkal gyakrabban előfordul, hiszen rengeteg olyan fotó van, ami baromi jól van komponálva vagy hihetetlen különleges és egyedi, viszont totál negatív hangulatot közvetít.
Vannak fotók, amiknek jót tesz, ha megfosztod a színeitől, mert azok kevésbé érdekesek és ezzel kiemelheted azt, amit viszont fontosnak tartasz a felvételen. De ha rossz képeket teszel át FF-be, nem lesznek jobbak és művésziebbek, sőt, kifejezetten gagyi hatást lehet elérni ilyen próbálkozásokkal. Ahogy a csúnya és fölösleges vízjelekkel is..
Menj el a kis gépeddel mindenhova, ahova csak tudsz, a városba, családi rendezvényekre, az erdőbe, akárhova. Fotózz rengeteget, csinálj minél több felvételt, aztán kezdd el őket nézegetni, válogatni. A legjobb fotós is csinál olyan képeket, amiket aztán kapásból kiszór, nem is szívesen mutatja meg másnak, de fontos, hogy tudj szelektálni a saját képeid közül.
Ha 100 képből tíz egész jó, három pedig nagyon jó, akkor már kifejezetten sikeres voltál.
De fontos hogy el tudd dönteni, hogy melyik használható, melyik érdekes, melyik közvetít információt.
Még fontosabb, hogy tudnod kell azt is, hogy mitől lett jó egy kép és miért lett kevésbé jó egy másik. Mi hiányzik egy rosszabb képből, ami egy jobb képen ott van?
A saját hibáidból nagyon könnyen tanulsz, és az a legjobb, ha szépen lassan képzed magad. Ha van hozzá érzéked, menni fog. Ha nincs, akkor meg egyébként sem érdemes erőltetni ezt a dolgot.
Nézegesd mások képeit is, mert abból is lehet tanulni, amit másnál látsz, tanulmányozd a képeket, és ha megtetszik egy, próbálj meg rájönni hogy mi miatt váltja ki belőled azt a hatást, amit érzel, ha ránézel.
Ha sokat fotózol és tudatosan csinálod, gondolkozol mielőtt exponálsz, akkor ezek a dolgok szépen lassan berögzülnek és később teljesen tudatosan fogsz fényképezni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!