Melyik fényképezőgépet ajánljátok egy kezdő fotósnak? (lent link)
ezeket néztem ki magamnak de nem tudom hogy melyiket érdemes venni
azt szeretném hogy ne keljen 2 év múlva újabbat vennem
szerintetek melyik a jobb?
1. [link]
2. [link]
ajánlhattok más fajtát is de a lényeg hogy vékony legyen
esküvőkön meg természetben fotóznák
Hm....fura.. az egyik kétszer annyiba kerül, mint a másik. Azért úgy körülbelül tudhatnád, mennyit szánsz rá. :)
Másrészt én közel 400.000-ért nem ilyen gépeket vennék, főleg, ha munka célra is használod, esküvőket fotózol vele.
400.000-ért már lehet venni egy középkategóriás DSLR-t, (pl. Canon 600D), egy jóféle, az általad linkelt gépeknél nagyobb átfogással rendelkező obival. Pl.: Sigma 17-70 2.8-4.0 OS, HSM ~150.000 Ft, A Canon váz ~180.000 Ft, a maradék 70.000-ből meg egy jó kis rendszervakut.
Mert hát ugye esküvőt nem fogsz fotózni jó minőségben külső vaku nélkül...
A 600D messze van a középkategóriától, belépő szintű eszköz. A közép kategória a 7D-vel kezdődik amióta a két számjegyű vázakat a 60D szintjére züllesztette a gyártó.
Egyébként nem tudom milyen minőségben szeretnél esküvőket fotózni, de ha szolgáltatóként, akkor ne 400.000-et költs a felszerelésedre mert azzal nem mész semmire. Minimum két váz (egy tartalék), legalább 2-3 fényerős objektív, adott esetben vaku, sok memóriakártya, sok akkumulátor megfelelő táska, derítők, esetleg vaku kell hozzá, és persze megfelelő szaktudás.
"Mert hát ugye esküvőt nem fogsz fotózni jó minőségben külső vaku nélkül..."
Totális tévedés, amióta FullFrame vázat használok nem vagy, csak nagyon elvétve vakuzom. :)
Ja, persze.. nagy szenzor, kisebb zaj, ez tiszta. De ettől még nem oldod meg a házasságkötő teremben a gyenge megvilágítás okozta problémákat. Szerintem az indirekt vakuzás szükséges...Én nem láttam még olyan esküvőit fotóst (pedig voltam néhány esküvőn), aki nem derített volna, még szabad téren sem. Értem én, hogy a Full Frame váz az ISO 1600-at is simán lenyeli, de az árnyékot nem tünteti el.
Az indirekt vakuzásnál meg persze a plafon színe is befolyásoló tényező, ez igaz. De ez esetben legalább egy diffúzor segíthet.
Szabad téren pláne teljesen felesleges vakuzni, egységes árnyékban kell dolgozni, lehetőség szerint kerülve a déli órákat. A kreatív fotózásnál eleve úgyis segítővel és derítőlappal dolgozol, lehetőleg akkor amikor a nap alacsonyan jár, és használható főfényként, vagy ellenfényként.
Én egy 5D Mark II vázat használok elsődleges váznak, ISO 6400-ról nagyítottam a vele készült digitális fájlokból 60x40cm méretű papírképet probléma nélkül, LR3-al zajt szűrve. Nem mondom, hogy nem jó ha van egy, esetleg több vaku, de inkább a kreatív megoldásokhoz kell mint a fényhiányt pótolni. Egy mai FF váz ISO 6400-on még simán használható képet ad, és azt gondolom, hogy egy magát professzionális esküvői fotósnak nevező, és a munkájáért pénzt elfogadó egyénnek alapfelszereltség is.
"magát professzionális esküvői fotósnak nevező, és a munkájáért pénzt elfogadó egyénnek alapfelszereltség is."
Ne hidd! Nem minden esküvői fotós ad 1 millát vagy többet egy FF gépért.
Aki például a legutolsó esküvőn fotózott amin voltam, Nikon D300-al nyomta. Ez 3 éves volt, szóval azóta biztos cserélt. Ő pedig egy drága és jó fotósnak számít.
Igaz, a D300-on volt egy 3-400.000-s obi, meg a Nikon csúcs vakuja, szóval összességében a váz, obi, vaku, markolat, diffúzor volt közel 800.000 Ft.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!