Esküvő / portréfotózáson mi a leggyakoribb rekeszérték?
#11 Még mindig nem értem mire fel ez a nagy támadási láz...
Nem volt meglepetés semmi, pontozni pedig nem én pontoztam le senkit.
Feltettem egy általános kérdést, mit használnak tulajdonképpen a leggyakrabban az említett fotózásokon, és azokat milyen módon alkalmazzák. Ennyi. Nem értem ebbe mi a kivetnivaló.
Most ha azt kérdezném hogy a hidat miért épp azzal a csavarral szerelik, úgy hogy nem vagyok mérnök, és közöm sincs a témához, akkor már az is baj lenne? Csak érdekel.
A fotózás terén pedig lelkes amatőr vagyok aki tudja jól hogy nem fog beállni esküvőfotózni mert nem ért hozzá.
Akkor itt a válasz: az elérhető rekesz tartomány két vége között bármi. Mert az adott pillanat, az adott helyzet, az elérni kívánt hatás fogja meghatározni. Pl. egy ellenfényes képnél gyakran az a plusz "csillogás" amit be lehet vinni akár egy 16, 22-es rekesszel sokszor nagyonjót tesz a képnek... (és kkor nem útólag kell ráphotoshoppolni az effektet). Szintén van, hogy tökig nyitott rekesszel fotózunk, hogy pici legyen a mélység éllesség. Teljesen változó.
Ami az obi fényerejét illeti: általában igaz, hogy minnél kisebb egy obi fényereje annál precízebb az obi, és annál kisebbek a képi hibák. Ha másért nem ezért érdemes nagobb fényerejű obit nézni.
Az, hogy azért kéne a nagyobb fényerő, hogy jobban lehessen félhomályba fotózni a mai érzékelőkkel egyre kevésbé szempont, egy jobb géppel ISO6400 meg fölötte is lehet egészen jó fotókat készíteni.
#13 na köszönöm :)
Manapság amúgy pl. egy Canon 5D MKii-vel mi a helyzet? Nagyon elavult?
A mi esküvőnket egy 8 éves (2007-es D3) géppel fotózták.
"Ami az obi fényerejét illeti: általában igaz, hogy minnél kisebb egy obi fényereje annál precízebb az obi, és annál kisebbek a képi hibák. Ha másért nem ezért érdemes nagobb fényerejű obit nézni."
Öhöm... mitisírahogyishívják? :D
""