Egy filmes fényképezőbe mindegy hogy fekete-fehér vagy színes filmet rakok?





Az biztos, hogy legalább azzal tisztában kell lenni, hogy mindegy, hogy milyen filmet rax a gépbe.
Gyakorlatilag ugyanaz az érzékenysége egy ISO-100-as PAN nak mint egy ISO-100-as színesnek. Ugyan az a műanyag hordozó réteg formája, és a fényképezőgép, pláne egy zenit, nem észleli, hogy milyen film van benne. A képalkotás elve ugyan az. A műanyag hordozó filmen megsötétednek a fényérzékeny anyagok az objektíven keresztül bejutott, fény hatására. Vagy diafilm esetén fény hatására kivilágosodnak. (röviden megfogalmazva).










Én nem akarom, én is jobban szeretem az analóg fotózást. Az tény, hogy költséges, de cserébe sokkal jobb minőségű, sokkal élethűbb kép lesz mint a digitálissal. Viszont azt nem szabad elfelejteni, hogy az, hogy "telefon"ként használni egy analóg fényképezőt az nem életképes dolog. A zenit az pont egy "bonyolult" gép.
(A 11-es vagyok)





Mitől lenne jobb minőségű, meg élethűbb?
Lehet, hogy egy ilyen táblázat
alkalmazása a mai ember képességeit már meghaladja, de ettől eltekintve mi a bonyolult a zenitben? Hogy ha homályos a kép, akkor élesre kell állítani?





A bonyolultságot arra értettem, hogy nincs semmilyen autómatika benne, ami előnye, hogy van fénymérője beépítve. Nem lehet vele csak úgy keccegtetni, mint egy autómata géppel.
A minőséget meg nem akarom hosszasan ecsetelni, hogy miért jobb. A lényeg az, hogy nem rendelkezik luminancia felbontással, sőt krominanciával sem. Az, hogy nem képpontokra van bontva az nem kifejezetten jelent sokat, mert a fókusz úgyse lessz soha teljesen tökéletes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!