1/1/4 és 1/5,8 közötti szenzorértékek között nagy különbség van? Gyakorlatban mit venni észre:?
Sony kézikamerákat nézem, és igazából ez az egy lényegi különbség van a felszereltzésgen kívül.
vagy 1 /1/4, azaz gondolom 1/0,25 vagy 1 /5,8 érték van feltüntetve.
ha ez a szenzor nagysága, akkor vagy 4 vagy 0,17 mm ? ha ezt nézem, hatalmas a különbség, de jól értem ?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
igen, hát a nagy szenzor + fényerős obi nem rossz, csak szóval ha mindent leegyszerűsítünk, akkor akár egy 1/5,8-os szenzor is képes lehet minőségi, pl stúdiós felvételre, annyi kitétellel, hogy nem szabad belezoomolni + baromi nagy fény kell oda?
vagy kizárt és tényleg csakis turista-bohóckodára jó napsütésben?
ez még azért érdekelne, mert ha lehet javítani a körülményeket, nekem úgyis fix helyre, benti felvételre kellene ...
"A nagyobb szenzor viszont jobb dinamikatartományú videót képes készíteni, ezért is alkalmazzák filmes feladatokhoz. A kicsi szenzor az megmaradt a full amatőröknek, akik még mindig a nagy optikai zoomra izgulnak. Igaz ott már a képminőség messze alul marad a kívánatostól"
>>> tehát aKKOR fénytől függetlenül is alapkövetelmény a nagy szenzor, ha minőségi képet (videót) akarunk? vagy fénnyel kompenzálható a kisebb szenzor miatti minőségromlás?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
igen, de tudod mit nem értek sehogy se?
kiadják az újabb és 4K-s és modernebb kameráikat, és abba is csak 1/2,3-os szenzort tesznek. ez meg miért van? továbbra is a CX900 viszi a pálmát a kínálatban? miért nem tettek a mostani modern AX-sorozatba is 1-es szenzort minimum?
ezt mivel lehet magyarázni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
igen, ezekben tényleg, de pl az AX53 se annyira utolsó modell, és abba is csak 1/2,5-öst tettek. érthetetlen.
vagyis az az érthetetlen h a kis mini 5cenbtis sportkamerába is beleteszik az 1/2,3-as szenzort, és akkor egy AS53-asba is ugyanezt? na meg egy elvileg komolyabb, külsö MIC, fejhallgatós "turistakamerába" az 1/5,8-ost? (CX460 pl).
és az a helyzet h beltérben, viszonylag sötétben is láttam felvételeket vele, nem olyan vészes, de inkább modellfüggő.
de a nagy kérdés h egy drágább PJ600-700-as sorozatos kamerába 200 felett is képesek egy ilyen miniszenzort tenni?de és ez senkinek nem fáj? vagy nem értem na ..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyik milc vagy dslr gép sincs videóra optimalizálva, soha nem is volt. Ezek ÁLLÓKÉP rögzítésére vannak kifejlesztve. A videó funkció mindig is csak egy másodlagos dolog volt ezeknél a fényképezőgépeknél. Rövid vlogolásokra alkalmas maximum (amik kivétel nélkül pocsék minőségű az összes vloggernél, csak legfeljebb a laikusok szerint jó).
Optikai képstabilizátortól kezdve, rohadtul sok minden nincsen benne, ami a videózáshoz kell. A képérzékelő mérete nem sokat számít mozgóképnél. Nem véletlen az sem, hogy az okostelefonokkal készített videók sokszor jobb minőségűek mint a dslr vagy milc géppel készített videók. 1-2 milliós videokameráknál is kisebb a képszenzor méret, mint egy mikro 4/3-os fényképezőgépnél, mégis sokkal különb videók készülnek ezekkel. A professzionális filmipari broadcast kamerák egyes típusai között is van olyan ami csak 2/3"-os szenzort használnak (ez is kisebb, mint pl: egy aps-c), íme:
Szerinted melyik rögzít jobb mozgóképet, ez vagy pl.: egy dslr fotógép? Szerintem, tudod a választ. Videónál nem annyira elsődleges szempont a képérzékelő mérete. Egy állókép rögzítésénél igen. (Báár... igazság szerint, mindegy hogy full-frame, aps-c vagy micro 4/3, mindegyikkel lehet szép fotókat készíteni amúgy)
Ráadásul a dslr és milc gépeknél, mindig elcsúszkál az összesnél a fókusz, gyors mozgásokat egyik sem rögzít normálisan. A hangról (és azok beállításairól) pedig ne is beszéljünk. (Az utómunkák pedig külön téma, és itt sem a fényképezőgépek javára)
A komolyabb amatőr filmesek videokamerát használnak, és nem poénból. A filmeket sem fényképészek forgatják. Vannak nekem dslr, milc fotógépeim és videokameráim is. Nem a levegőben beszélek, tudom melyik mit tud.
Ez csak ilyen elb*szott magyar vlogger/youtuber trend, hogy fényképezőgéppel videózunk. Olyanok is...
Akik valóban értenek a filmezéshez, legyen szó amatőr kisfilm, videoklip, reklámfilm, útikalauz....stb. azok VIDEOKAMERÁVAL dolgoznak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!