Létezik, már olyan AF rendszer ahol meg lehet határozni, hogy hogyan helyezze el az élességi tartományt a fókuszált ponton? A fókuszált pont legyen a tartomány kezdete, közepe vagy vége...
Tipikus probléma amikor az élességi tartomány végére állítja a fókuszált pontot (ami a tárgy legközelebbi pontja mondjuk) és gyakorlatilag semmi nem éles mert az élességi tartomány majdnem teljes egészében a téma előtt van.
Ez persze attól függ hogy előröl fókuszál hátra, vagy épp ellenkezőleg hátulról jön előre a fókusz mechanika a fókuszáláshoz.
(Hát remélem érthető... :))))
Jól működő autofókusz esetén az élességtartomány egyharmada esik feléd, kétharmada a háttér felé.
A hangsúly az első két szón van.
Ami ettől eltér az nem működik pontosan - vagy a felhasználó nem működteti jól.
Értem a kérdésedet, de az a tehén fordítva történő megülésének tipikus esete. Összekevered az okot az okozattal. Nem úgy működik a dolog, ahogy elképzeled.
Persze elméletileg nyilván megvalósítható lenne, csak épp semmi értelme.
persze hogy van
úgy híjják: manuális fókusz!
Ahogy előttem is írják, van hozzá arány: a fókuszponttól számítva az élesség tartomány 1/3-a esik feléd, 2/3 része ellenkező irányban.
Ha méterben is szeretnéd látni, a régi objektíveken van hozzá skála.
Egyébként meg azért vagy te a fényképÉSZ, hogy manuálisan korrigáld, amit a géped automatikája rosszul állít be. Pláne, ha tárgyról van szó, ami nem fut el, mint ahogy a példádban is szerepel.
Az autofókusz az egy kompromisszum. Az elterjedéséhez nagyban hozzájárult az olcsó objektívek kis fényereje. Pláne, ha még a képminőség javítása érdekében egyet rekeszel is az ember, akkor általában élesnek látszik az élesnek látni kívánt rész. A többi az már vesződés. Nagy fényerejű objektívnél nem véletlenül jönnek elő ezek a fogalmak, hogy a középső fókuszpont mire és hogyan és mennyire érzékeny. Meg nem véletlenül jön elő az 1 milliós gépnél már külön az az opció, hogy pont az legyen éles, ahol a pötty van. A fejlődés egyik lépcsője sem hozott még 100 %-os garanciával orgazmust, legfeljebb az elégedetlenség csökkent. Mint ahogy a mértékadó tesztoldal, a dpreview fogalmaz, hogy a 10-ből 4 kép jó, további három meg "usable". Külön speciális zikkmakkok nélkül erre képes a technika, a "10-ből négy jó" eredményre. Írta nemrégiben itt egy Sonyra rátért fotós, hogy a szemfelismerés ezeket a kétségeket eltörli, ha van szeme a témának. Miután ez itt egy elméleti váltás, a vezérlés és a szabályozás közti különbség. Csinálj 3 képet, abból egy alighanem jó lesz, ez a realitás. Ha egy se, akkor kalibrálni kell a rendszert, illetve feljebb kell lépni.
Ez az egyharmad-kétharmad ez nemcsak városi legenda, ez vidéki legenda is.
Na igen. Ráadásul a fényképezőgép még nem tudja kitalálni, hogy te mit akarsz fotózni.
És az életlen képeket sokszor a bemozdulás okozza.
Érthető, csak értelme nincsen. Az éles tartományt a rekesszel lehet szűkíteni/tágítani, speciális helyzetekre pedig ott vannak a tilt shiftes objektívek, esetleg a focus stacking (technika). Mi a frászért akarnék ebbe szoftveresen beavatkozni, ami rontja a képminőséget? Értelmét vesztené az egész RAW fotózás, mint fogalom.
"Ráadásul a fényképezőgép még nem tudja kitalálni, hogy te mit akarsz fotózni."
Tényleg nem, de az AI elterjedésével egyre inkább efelé megy a technológia. :) A legújabb fényképezőgépeknél már alap funkció, hogy emberi alakzat esetén az automata fókusz a szemre fókuszál és meglepően jó eredménnyel, még követni is tudja, ha elmozdulna.
Vannak olyan műfajok ahol nincs idő manuálisan pcsölni.
Pl természetfotózás....
#9
A fantáziádra bízom, hogy a természetben mi tud elszaladni, de ha csak a virágra futja csekély intelligenciádból, hát akkor legyen a virág! :DDDD
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!