Mennyiben számottevő a minőségbeli különség egy előfokkal, külső hangkártyával, keverőpulttal felszerelt shure sm58-as, illetve egy kondi mikrofon között?
Leginkább énekre, ütemesebb "beszédre" használva.
Mindenképpen a shure-t preferálom, ezért ha nincs nagy eltérés akkor ezt használnám.
Az előfok és a keverő minősége erősen befolyásolja az eredményt, de a Shure SM 58 mikrofonok nem rosszak, tudtommal cirka negyvenezer köról kezdődnek, ilyen a SE altípus, ami alapnak számít.
Vannak ennél jobb, drágább verziói is, ez ugyanis egy mikrofoncsalád, kifejezetten énekhez.
A kondenzátoros mikrofonhoz is kell valamilyen külső hangkártya, azoknál a kis kapszulás mikrofonok a legjobbak az énekhez, de a minőség erősen függ az ártól és nagy a szórás, ha olcsó USB kondis mikrofonra gondoltál, akkor egyértelműen, látatlanba azt mondom, hogy jobb a Shure dinamikus mikrofon, bármelyik.
Közepes kapszulásban is nézelődhetsz, egy AT2020 már jó lehet, egy hozzávaló hangkártyával, keverő nem feltétlenül szükséges, attól függ, mennyi inputod van, vagyis egyszerre mennyi hangot, hangszert akarsz rögzíteni, vannak olyan audió interfészek, amelyek négyet, hatot tudnak, inkább erre költs, ha ilyen igényeid vannak.
A dinamikus és a kondenzátoros mikrofonok más célra valók, más előnyeik és hátrányaik vannak. Az első csak a közvetlen közelről beleénekelt hangot veszi fel, illetve erősíti, mondjuk koncerten, amíg a másik studió technikában alkalmazott, ahol is nagyobb távolságból felvesz mindent, persze itt is van ideális távolság, de ez nem, vagy kevéssé szűri ki a távolabbi hangokat, na persze iránykarakterisztikától függően.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!