Kondi mikrofon tönkremehet attól, hogy rövidzár alatt volt egy ideig?
A mikrofon nem.
Nem tudom értelmezni az a kérdést hogy mérni a kimenetén, mivel nincs kimenete.
Esetleg egy rajz vagy fotó illusztráció lendítene a dolgon.
Egy kondenzéátor mikrofonon sosem fogsz kimenő jelet mérni multiméterrel.
DC előfeszítés kell neki, akkor működik.
Ha például fogsz egy 4,7k....10k értékű ellenállást, és ezzel kötöd 5 voltra, akkor már fogsz mérni kimenő jelet, ami egy 2-3 volt közötti egyenfeszültségre ül rá. További felhasználáshoz ezt az egyen szintet egy kondenzátorral le kell választani.
"További felhasználáshoz ezt az egyen szintet egy kondenzátorral le kell választani."
tehát elem az van benne, de azt mondod, hogy nem lehet közvetlen a kábelét a fényképezőgépbe csatlakoztatni? korábban volt másik mikrofon, amivel pedig működött.
Nem tudtam hogy elemes mikrofon.
Az ilyen mikrofonok egy része a készülékből kapja a tápot.
Némeliyk kamera, de az összes diktafon is ad ki 3 - 5 V tápot a jack aljzatra.
Amúgy nem tudom mivel mérted a jelet, de ott csak pár tíz mV lehet, az is nagy hangferőnél, normál beszédhangra 10-15 mV.
így van, ez a konkrét kamera 2,2 V-ot ad ki a jack aljzatán, és magában a mikrofonban pedig 1 db (a másik típusban 2 db) AA 1,5 V-os elem van.
a miki csatlakozó keblén viszont valóban jóformán semmilyen feszt nem lehet mérni, ahogy írtad, olykor pár mV, ennyi, na de ezért se tudom megállapítani h vajon tönkrement-e a rövidzártól :(
te értesz jól ezekhez a kameramikrofonos dolgokhoz? mert annyit szenvedünk vele h nem igaz és mindenki mást mond, de még hangmérnökök is, ez a poén.
szted annak van bármi jelentősége, h hány V-ot ad ki a kamera a jack-aljzaton? és annak hogy a külső miki hány V-tal van megtáplálva?
tapasztalati úton csak annyit tudunk, hogy táplálás nélkül kb 1,5 m bérmennyire árnyékolt kábellel is már zúg-búg, ha pedig táplálva van a külső MIC, akkor 6-8 m-ig szép tiszta hangot ad, csak a hangerősség nagyon ingadozó, de annyira, hogy valamelyik szinte érzékeny még arra is, h az inggallér gyűrődésének a hangját is pokoli erővel beviszi, a másik meg már fél méter távolságból se igazán veszi a hangos beszédet, pedig nagyjából egyforma szerkezetűek, és mindkettő említett 1,5 V-tal van megtáplálva. és hát ami közös: olyan 6-7 méter után már mindegyik bezajosodik és vége, susog, zúg, ami kell. hogy a frászba lehetne ezt is kiszűrni?
Sajnos az első mikrofonerősítő fokozat tranzisztora ha elég gyors, akkor hajlamos a hosszú kábeleddel gerjedni.
Ha a mikrofonod nagyobb távolságból szeretnéd használni (nem 2 méterről), akkor ne asszimetrikusan továbbítsd a jelet és ne használj táv táplálást. Ha mégis táplálni kell, azt külön éren vidd a kábelben.
Nekem a gyakorlatban két tekercs 100 méteres CAT-5 kábellal problémamentesen működik.
Aszimmetrikus árnyékolás
Ha a hasznos jelet közvetítő vezetékpár közül az egyiket az árnyékolással összekötjük, vagyis elektromosan leföldeljük, akkor bármilyen feszültség van a másik vezetéken, a bemenet érzékeny lesz rá. A zavaró térben keletkezett feszültség nem különböztethető meg a hasznos jeltől.
Szimmetrikus árnyékolás
Elkészíthetjük áramköreinket úgy is, hogy sem a bemeneteket, sem a kimeneteket nem földeljük. Úgy alakítjuk a be- és kimeneteket, hogy csak a két vezeték közötti feszültség változására legyenek érzékenyek. Ha mindkét vezetéket a zavaró térbe helyezzük, mindkettőben ugyanakkora zavaró feszültség keletkezik, a két feszültség együtt változik, együtt „mozog". Különbségük tehát 0, a bemenetet nem zavarják. A jelet viszont beadhatjuk úgy, hogy a két vezeték feszültsége éppen ellentétesen változzon, tehát az egyiken akkor csökkenjen, amikor a másikon nő.
De ha nem akarod magad sokat szivatni a kábelekkel és átalakítókkal, használj vezeték nélküli szettet.
Forrás: Hangtechnikai alapismeretek
oké köszi de ne viccelj, a vezeték nélküliekkel még több a gáz, pont amiatt kezdtünk el áttérni a kábelesekre, mert ugye a rádiós mikrofonok használhatatlanok ma már. pl automata keresésben, 700 és 950 MHz sávban egyetlen szabad scatornát se talál pedig 99 csatornás, és meg is van az eredménye ugyanis iszonyatos zúgós, zajos lesz a felvétel, tulképpen 50% hang és 50% zaj.
arról nem beszélve, hogy a rádiós mic vevőegységéből kimenő jelet sehogy nem lehet a kamerába vinni, mert ugye az meg kilöki magából a 2,2 V-ot és állítólag ez zavar be a vevőegység kimenő jelének ... lényeg h nem jártunk sikerrel ezzel abszolút (nyilván ez volt az alapfelállás és most is sokkal jobb lenne, csak valami rejtély miatt nem működik, ha a kimenő jelet csatlakoztatom a kamera MIC bemenetére ...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!