Olyan akkumulátort lehet venni, amit kivinnék a telkemre, rákötném a laptopot, és kibirna 15-20 órát?
Mobilt vigyél, az tuti kibír egy napot.
Powerbankkal többet is.
Autóakku mit nem szeret? Csak a mélykisütést.
Azt egy munkaakku sem szereti. Annyi a különbség hogy a munkaakkut ha mélyre meríted utána lehet élesztgetni és még visszanyer valamennyi kapacitást.
Az autóakku meg gyakorlatilag egy alámerítéstől is totál rossz lehet.
csak addig kell meríteni ameddig lehet.
Viszo
Viszont autóakkut tudsz szerezni valakitől, aminek csak annyi a baja hogy az indítóáramot nem bírja adni, viszont azt a pár ampert meg igen, ami neked kell.
A feszültségét meg tudod figyelni.
Zolika, ne pofázz bele abba, amihez lövésed sincs.
Mielőtt baromságokat írsz, olvass utána. Van indítóakku (ez az általános "autóakumulátor" a hétköznapi nyelvben), és van munkaakkumulátor.
Az autóakku szeret a töltöttségi állapot "felső felében" tartózkodni. Nem szereti a teljes kisütés-teljes feltöltés ciklusokat, mert ettől nagyon hamar tönkremegy.
A munkaakkumulátor pedig erre van szánva, teljes töltés-kisütésre, és bírja a teljes élettartamán keresztül.
A gyártók biztos viccből csinálnak kétfélét.
Az indítóakku pár tíz teljes kisütés-feltöltés ciklustól elvbeszítheti a kapacitásának akár a felét is. Egy munkaakkumulátor nem.
Bírom az ilyeneket, minél kisebb a tudás, annál nagyobb az öntudat. Priváttal nem kell próbálkozni, olvasatlanul szoktam törölni tiltással egybekötve.
Nem szoktam senkivel privizni:-), főleg nem veled.
Sok mindentől függ hogy egy akku meddig bírja.
Egyébként meg a neten nagyon sok irodalmat találsz az akkumulátorokról, nyugodtan olvasgathatsz, nyilván csak akkor ha van nethozzáférésed a tanyán, ahol élsz.
Elhiheted hogy nagyon sok olyan autó akku van, ami jobban bírja a ciklikus kisütést és töltést, mint néhány gyengébb minőségű munkaakku.
Nyilván vannak olyan gépjárműakkuk is , amelyek az előírt kisütési és töltési értékek memllett is nagyon rövid idő alatt meghibásodnak.
Teljesen jó lenne neki egy öreg, de még használható autóakku is.
Persze ha van munkaakku ilyen célra, természetesen jobb választás.
Nekem hasonló célra szolgált két KOBE 6V 100 A/h-s munkaakku, ami nagyon sokáig bírta, de öreg gyári autóakku is szintén sokáig bírta még a ciklizálást. Viszont amiket megveszel az autósboltokban, amikor cseréled a gépben, pl. Yuasa, Banner, Varta, Bull, Perion stb...azok már nem produkáltak olyan hosszú élettartamot.
Van itthon APC munkaakkum is, az is szuper, de pl. az Exide az már nem annyira jó.
Gondolom neked elektromos áram híjján kell sajnos ezekkel foglalkoznod kedves előttem szóló. Légy nyugodt egyszer hozzád is eljut majd a civilizáció és akkor leszerelheted a napelemfarmodat meg a szélturbinát :-)
Velem többször is előfordult egy-egy akku élete során, hogy mondjuk reggelre nullára merült az autóban, de ettől nem ment tönkre egyik sem. Csak kb. 10 év után, ami viszont a természetes elhasználódás, egyébként is vége lett volna.
Laptophoz is jó lehet a használt autóakku, de én DC-konverterrel alakítanám 19 V-ra (vagy amennyi kell a laptopnak), kihagyva a 230 V-os lépcsőt, vagyis ezzel járó veszteségeket. A laptoptáp középső tűjének azonosító funkciójáról nem megfeledkezve, ami szintén megoldható.
Legjobb lenne soros kötésben 2 db akku és step down konverter. Nagyobb feszültségről kisebb áram szükséges, a konverziós elv miatt, amit jobban bírna az akku is. Szimpla akkuhoz step up konverter, nagyobb áramigénnyel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!