Kondenzátornak lehet bekötni párhuzamosan autó akkumulátort?
Még mindig autós erősítő 230V-ról táplálva. 50A-es 230-as táp (ledszalagokhoz árulják) és az erősítő közé be lehet kötni egy autó akksit (64 amperes), mint kondit? Az erősítőn 2db 25A-es bizti van.
Ha nem, van valami megoldás, hogy egy műhelyben használjam ezeket..?
??? 50A -s hálózati táp? 50 W, vagy 5.0 W nem? a ledszalagok áramfelvétele kicsi. Az átlagháztartásban a biztosítékok 10-16 amperesek. Ha az 50 amperes tápod bedugnád, és terhelnéd, levágná a biztosítékot.
Az akku 12 voltos, nem 220. Nem használható kondenzátornak. Teljesen más anyagokból épül fel, más a kialakítása, más áramfelvételi és leadási paraméterekkel rendelkezik.
A kondi= többrétegű szalag (fólia, fémszalag, papír, folyadék....) feltekerve. áramforrásról feltöltve, ha hozzáérnél, akkor erős, de rövid áramütés érne.
Az akksi= lemezek egymás mellett "légréssel", és fel van töltve erősen maró anyaggal, savval.
Ha a feltöltött akksi két pólusát összekötöd, a vezető anyag felmelegedne, izzana, elpárologna, rosszabb esetben az akksi is robbanna. De a kisülési ideje jóval nagyobb lenne, mint a kondenzátoré.
Ha az általad felsorolt eszközöket/anyagokat összeszereled ( az írt adatok alapján ), tuti hogy felgyújtasz valamit, és áramütés / megsülés lesz a vége.
Inkább egy szaki szerelje meg, ha lehet.... Az életbiztosítás egy formája.
DoZso kollega a jelek szerint nem olvasta a múltkori témád, így nincs képben.
Igen, be lehet kötni az akkumlátort, de nem szerencsés. Sok helyen láttam már így megoldva a szünetmentesítést, de én személy szerint nem támogatom ezt a módszert.
Ilyen nagy kapacitású és áramú akkumlátornál problémás lehet az indító áram, azt kisebb tápfeszültséggel csökkentheted.
Ha le volt merülve az akku, nagyobb árammal töltődik, a tápegység nem biztos, hogy elbírja a töltőáramot és a hangrendszer teljesítményét egyszerre. A kábelek főleg.
Ha zajmentesíteni akarsz, inkább egy 50-100ezer mikrofarádos kondit ajánlok. Csak aztán a rendszer bírja a bekapcsolási löketet.
DoZso kollega sokmindent összehordott.
Abban teljesen igaza van, hogy az akkumulátor nem kondenzátor. Gyökeresen másképp viselkedik.
Egy akkuval megtámogathatod a tápegységet, de a megoldásoddal az a probléma, hogy a LED tápegység nincs felkészítve arra hogy akkumulátort töltsön.
Ez akkor gond ha az akku lemerül és rákapcsolod a tápegységet. Ha áramgenerátoros zárlatvédelme van (már ha van neki bármilyen egyáltalán) akkor elkezdi tolni az akkuba az 50A áramot. Az akku nem biztos hogy díjazni fogja ezt. Ha meg túláram védelem sincs a tápban, akkor RECCS és el is szállt.
Oké... úgy látom nincs normális (biztonságos, stabil) megoldás autó erősítő hálózatról (230V) történő üzemeltetésére...
Ami nem megy ne erőltessük..
Ettől függetlenül köszi a segítséget!
Bocsi... Úgy veszem észre, hogy egy kicsit félreértettem a dolgokat, ezért hordtam össze mindent :-) (de a biztonságosságáról igazam volt).
50 Amperes 230-as táp: Ezek szerint 50A 12 voltos táp. hálózati ac-ből 12 volt dc :-) Ez kifelejtődött.
Kerestem a fent említett másik témát. Sajnos nem találtam meg.
Ha egyszerre kellene tölteni és "pufferként" is funkcionálna az akksi, és maga az erősítő 2 x 25 Amperes, akkor az 50 amperes táp kevés(x2-vel.)
Megoldható az, de valóban nem szerencsés.
LED tápegységgel meg főleg nem. Akku helyett inkább támogasd meg néhány százezer mikrós pufferkondikkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!