A rendőrség mit szólna hozzá ha a biciklimre raknék egy 900W-os LED-et? (3*300W)
Azt ugye ti se gondoltátok komolyan h közel 100 000 lumenel karistolok majd a föúton?
Erdöre gondoltam, h használom de el tudom képzelni h simán beleköt a rendör ha meglátja.
Az erős fényű lámpákkal főleg arra kell vigyázni, hogy ne vakítsa el a közúti, extrém esetben a légi forgalmat. Pl. nem világíthatsz repülőkre sem vele, mint ahogy lézerrel sem.
Ezért amit láttál, az enyémet azért csináltam meg úgy, hogy felül egy éles hatásvonala legyen a fénynek, és a magasságát tudom állítani akár úgy is, hogy valakit megvilágítok a nyakáig de még nem vakítom el vele. Lehet látni a korábbi videón is, hogy menet közben folyamatosan finoman állítgatom, hogy még ne vakítsak senkit de lássak eleget azért mellette.
Arra már 2002-ben rájöttem, amikor elkezdtek ezekkel komolyabban foglalkozni még huzal kivezetésű egészen gyenge fényű és piros-zöld sárga ledekkel próbáltam kikeverni a fehérközeli fényt. Aztán megjelentek a kékek és utána nem sokkat bevonták a felületét kiegészítő színekben lumineszkáló, kékre gerjedő fényporral, ezzel megszületett a fehér led, aminek már csak idő kellett, hogy egyre hatékonyabbá fejlődjön.
..szóval már akkoriban rájöttem, hogy szemből nagyon vakítottak pl a kék ledek amikkel már valamit lehetett is látni. Akkor kezdtem nagyobb hangsúlyt fektetni a felső fény határolásra, hogy a forgalomban is használható legyen és terepen is mindent jól megvilágítson a lámpa.
Még ennek az elődje, amiben 196 db erős huzal kivezetésű led volt beépítve, egymás alatt három sorban, háromszor hatvanvalahány db led, annak csak a legfelső sorát lehetett használni forgalomban, mert csak a felső ledsor volt tompított, felül határolt fényű. Az még zongora zsanérral volt billenthető hasonló váltó karral a kormányon. Annak a fényéről is tudok képet mutatni:
Azóta már mindenhol ilyen led chipekből összerakott fényforrásokat lehet kapni és használni a lakásoktól, a jármű iparon keresztül világ minden területén.
Erdőben azt használhatsz amit akarsz, legfeljebb az erdészek lesznek kicsit idegesek, ha látják az erdejükben a lombok között távolban a "napfelkeltét", a fénysugarakat kitörni a fák közül.
Egyébként meg nem lenne használható, mert akkora fényerővel világítanád meg vele a hozzád legközelebb lévő dolgokat, hogy a szemed érzékenysége csökkenne mint a napsütésben, ezáltal egyre kevésbé látnád azokat a fényeket, amit még jó megvilágításúnak láttál emberi mértékkel adagolt fény mellett.
Nagyon egyszerű.
A jármű megvilágítára egy köhém rendelet vonatkozik, illetve a kreszben is szerepel pár irányelv.
Mivel a kerékpár műszaki vizsgára nem kötelezett, azért az általános rendelkezések ugyanúgy vonatkoznak rá. A felépítése és a működése alapján keresőlámpa vagy útmegvilágító berendezésként jöhet szóba a leded..
Mindkét esetben komoly bírságra számíthat a használója a közúti forgalomban ha a rendelkezésektől eltérő használat a forgalom többi résztvevőjének zavarásával jár.
Ez biztosan így lenne, mert az már mindenkit nem csak zavarna de egyértelműen veszélyeztetne a forgalomban.
Egyszer engem nagyon megnéztek a rendőrök amikor elgurultam előttük. Egy útlezárásra vigyáztak éppen. Amikor megnézték a fényem akkor megálltam és vissza mentem pár lépést és mondtam, hogy látom a lámpát nézik mert nem átlagos, ha érdekli őket akkor szívesen megmutatom mit tud. Kíváncsi voltam mit szólnak. Azzal tisztában voltam, hogy nem lehet vele kapcsolatban semmit kifogásolni. Mutattam a fény magasság állítást és mindent. Csodálkozva nézték és csak annyit mondtak, hogy ezzel aztán meglátják az autósok! Aztán elköszöntem és tovább mentem.
a 30-szoros teljesítménnyel már nem mertem, volna odamenni de elmenni se mellettük, sőt még a forgalomba se mertem volna bemenni vele mert még "lelőnek" érte, na nem szó szerint.
Már a kis pointerekkel is lehet zavart oklzni mert nagyon kicsi a széttartása ezweknek vagyis a fény igen nagy intenzitással el jut akár sok kilométerre is.
próbáltuk, hogy a Hármashatár-hegyre felmentek bringások és telefonon tartottuk a kapcsolatot és én innen egy 40 milliWattos kis zöld pointerrel világítottam fel nekik. Mondták, hogy még így 6 km távolságból is nagyon durva. A hátuk mögött a bokrokon kb néhány méteres kör mozgott és remegett, ahogy nem tudtam stabilan tartani. Vannal pointerekben 200-400mW-os is 3500-4500 Ft árakon lehetett régebben venni a kínai piacon amit felszámoltak. Ezek már tiszta időben sok kilométerről is brutálisak!
Érdemes megismerkedni ezeknek a veszélyeivel, mert még a végén letartóztatnak.
Ezek általában játéknak vásárolt pointerek, amiről nem is gondolta volna a tudatlan pórul járt "játszadozó", hogy milyen veszélyes dolgot is tart a kezében.
Mint amikor egy kicsi gyerek kezébe kerül egy tű és elkezd böködni a szeme felé. Mire rájön, hogy az szúr, már késő. Persze mondhatnánk, hogy miért hagyták a szülei. És miért hagyták a lézerrel vakítgatót? Mert ők sem gondolták, hogy az olyan veszélyes.
A legelső kérdésre válaszolva itt egy idézet:
"A jelenleg hatályos büntető törvénykönyv szerint 5 évtől 15 évig terjedő szabadságvesztéssel sújtható az, aki a közlekedés biztonsága elleni bűncselekménnyel kettőnél több ember halálát okozza, vagy halálos tömegszerencsétlenséget okoz."
Már pedig ha a forgalomban tömegeknek vennénk el/zavarnánk meg a látását ideiglenesen a száguldásuk közben, annak beláthatatlan következményei lehetnének.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!