A rendőrség mit szólna hozzá ha a biciklimre raknék egy 900W-os LED-et? (3*300W)
Azon gondolkodtál, mivel oldod meg, hogy a 900W-tal világítson is?
Azért biztosan szólna, ha biciklid ekkora teljesítményű benzin!dízel-üzemű generátort húzna utánfutőként.
Figyeljetek ^_^
Ez alapján a videó alapján nem nehéz a tápellátás...
Amíg otthon játszol vele addig semmit.
Amúgy meg a helyükben egyszerűen elvenném tőled.
Ez már értelmetlen volna.
Akkora fényerővel verné vissza az út, hogy már az vakítana el mindenkit, még téged is. Nem látnál mellette, csak hunyorgó szemmel. Egyszerűen használhatatlan volna erre a célra.
Nekem csak 30 Wattnyi led fény van felszerelve a biciklimre, de az is elég még az éjszakai erdőben is ahhoz, hogy jól lássak.
Itt a demó róla:
Először csak sima közönséges lámpákkal gurul el a fal mellett három bicikli, aztán lassan felkapcsolom én is.. (szóval ez nem a szélesvásznú kertmozi fénye, hanem a 30 Wattnyi led a bicajon)
https://www.youtube.com/watch?v=mGLKpscbXD4
A másik felvétel meg a Római-parton készült szürkületkor:
Egyébként ezeknél a lámpáknál még ha csak 3 Wattos is, az a lényeg, hogy ne világítson szemmagasság fölé. Ehhez kell egy felső fény határolásnak lennie valami megoldással, ami nem engedi szem magasság fölött kilépni az erős fényt.
A kicsi huzallábas ledes villogónál világíthat telibe előre, meert az legfeljebb 50-100 mW körül világít, ami kell a jó látszani feltételhez, viszont az látni nagyon kevés.
Az a lámpa amit az előzőben mutattam, egy házi tervezésű burkolatba készült, ami a kormányról billenthetőre készült. Az nagyon fontos az ilyen erősebb fényű lámpákhoz, hogy a forgalomban mindig be lehessen állítani, hogy a szembejövőket ne vakítsa, viszont a sötétben előre is lássunk vele és le is tudjuk tompítani amikor valaki jön szembe, akárr gyalog is. Ez nem csak az autóknál fontos, hanem mindenféle erősebb fényű lámpánál.
Egyébként ilyen a lámpa billentése:
Ó, ezt még ahhoz képest olcsón megúsztam mert kb 80ezer körül kijött az anyag és a gépmunka ára. Egy kb. ugyanezt adó lámpa az üzletben negyed millióért kapható gyáriban. Na az már nem kellene annyiért mert tényleg sok lenne.
Itt 240ezer Forintnyi Eurót írnak árként,
igaz a fénye a duplája elvileg annak.
Korábban mindig a világítással voltam gondban és amikor éjszakába nyúlóan letekertem Balatonra vagy próbaként Bp.-balaton-Bp. oda-vissza vagy valahova párszáz km-re akkor minig az éjszakai fény volt az amiből nagyon jól jött volna még bőséggel időben is és fényben is.
Akkor megfogadtam magamban, ha lesz valaha lehetőség valami jobb fény hasznosítású fényforrást építeni, akkor teszek fel valami brutálisat, mert éjszaka kevés fénnyel menni az nagyon nem jó dolog. Szinte tönkre teszi az élményt.
Ez megért bármennyi melót és anyag árat is azt bátran állíthatom, mert nagyon megszolgálja az árát amikor éjszaka megyek a nyári kánikulai napokon csak éjszaka lehet menni, akkor kitekerek este a hegyek közé és átmegyek az erdőkön hegyeken.
Ezzel és egy hasonló jó fejlámpával (az kb anyagárban kb 20ezet Ft) nincs sötét éjszaka sem az erdőben! De szó szerint, amerre nézek ott van világos és amerre megyek előttem mindent jól látok, a fókuszt a széttartást is tudom állítani, hogy közelebb szélesebben, vagy távolabbra de erősebben világítson. Olyan éjszaka az erdőben is mint ha nappal lenne, pedig ez csak 30 Watt, és nem is kapcsolom fel mindig az egész teljesítményt. A középső zónát szoktam teljes fényre kapcsolni és a szélső fényeket kicsi állásra. Ennyit már csak mindenképp megér. Hiszen egy normálishoz közelítő bicikli is bele kerül ennél többe is. Akkor már ne a világításon múljon, hogy elmehetek-e az éjszakába tekerni. Szerintem ez kell, ha valaki nem csak a boltba jár biciklivel. Annyi másra is elmegy másnál az a pénz, pl hány üveg italt isznak meg sokan és hányezer Forintot füstöl el aki dohányzik, vagy két hónap autó fenntartásra elhasználja más ezt amibe került az anyag hozzá, na jó, legyen három hónap, de eltűnik az ára. Csak számolj utána. Nekem ez nem száll füstbe, nem költöm benzinre, drága téli gumikra, esetleg gyorshajtás büntire hanem világítok belőle.
Nekem ott világít a biciklin amit más úgy is elver valahol. Mindenki mást tart fontosnak és arra költ többet. A kerékpározás nálam az egészséget szolgálja, nem csak szórakozásból csinálom, orvosi javaslatra. A kardiológusom mindig megkérdezi na, volt biciklizni? Mindig mondja, hogy nyomjam csak bátran. Meg is látszik az eredményeken. Korábban kihagytam pár évet és akkor megvastagodott a szívbillenytyűm, 2008-ban megint elkezdtem tekerni és, tisztulnak az erek az orvos szerint is az ultrahang monitor képrnyőjén jól láthatóan és normális lett a korábban megvastagodott szívbillentyűm is.
Másnak ilyenkor autója van és arra megy el havonta 30-40ezer minimum. korábban nekem is volt, akkor lettem elhízott, elnehezedett malac a kocsitól és cukorbeteg, de az nekem nem kell mert pézfaló és ellustul tőle az ember. Rizikó tényező. Inkább a mozgás az ami egészséges. Ezért használok montit az egészségügyi sportoláshoz ha sokáig jó karban akarok maradni. Azt viszont kényelmessé és jól használhatóvá teszem.
Ilyen túrákon megyek sokszor éjszaka is: https://www.youtube.com/watch?v=sywPyHadUXs&feature=youtu.be..
Odafele nem látszik a térképen az a 15 km amíg oda jutottam és a végén az a 35 km amíg hazaértem Dömösről, csak a hegyi út kb 20 km-e látszik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!