Ha egy 12 V-os autó akkuja hosszas autózás után is max 13,1 V-ig megy fel, akkor az eléggé valószínű, hogy kuka, igaz?
Figyelt kérdés
Én valahogy úgy emlékszem erre, hogy 14,0 V felett kéne lennie mindenképpen, és 13,0 V alatt nyugodtan kidobható, mert annak annyi. Főleg ha töltés után mérjük ezt az értéket.
Jól tudom? Ajánlott cserélni, mert aztán az első fagyos reggelen nem fog beindulni az autó?
2015. okt. 4. 11:30
1/6 anonim válasza:
Ez csak akkor igaz, ha a generátor és a feszültségszabályzó megfelelően működik. Ha alacsony a töltőfeszültség, az életben nem éri el az akku kapocsfeszültsége a 14 V-ot.
2/6 anonim válasza:
Azt is mérd meg, hogy amikor tölti a generátor, akkor eljut-e rá egyáltalán 14-15V, vagy pedig a generátor vagy a kábelezés a rossz.
3/6 Szirty válasza:
Lényeges, hogy a feltöltött akku hogyan bírja a komoly terhelést. Autó esetében az indítózást.
4/6 anonim válasza:
Járó motorral gázadás mellett kéne rámérni, hogy rendesen tölt e a generátor, illetve indításnál mennyire esik le az érték.
5/6 A kérdező kommentje:
oké de és melyik esetben milyen értéket kell mérnem?
2015. okt. 4. 20:13
6/6 anonim válasza:
Ember.. :D A jó akkut akarod kiívelni? Pofám leszakad. :D 100%-os jó akku kapocsfeszültsége 12,6- 12,9V Járó motornál a sarukon 14V felett.. jellemzően újabb autókban 14,4V mérhető. Indítózásnál 10V körüli érték a jó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!