Mért kell letestelni a dinamót?
Két okból.
1. Csak az az áram ráz, ami rajtad keresztül folyik (a verebet miért nem rázza meg a 120 000 volt ha rászáll pihenni a távvezetékre? Nos ezért.)
2. Az áram a feszültségtől és az ellenállástól függ. 6V nem képes rajtad annyi áramot áthajtani (az ellenállásod miatt) amennyi rázhatna még akkor sem, ha rajtad keresztül próbálna folyni.
Valóban nem csak a kerékpárnál van testelés. És nem is csak az autóknál.
Viszont a kérdés nem az volt hogy miért csak a kerékpárnál van letestelve, hanem hogy ott miért! :-)
De mivel én is csak az egyik kérdésre válaszoltam, pótlom a hiányosságot:
Azért van testelve mert így kevesebb vezeték kell. Csökkenti a huzalozás költségét. Egyszerűsíti a huzalozást.
Mivel a fém váz mindenhova ott van, kihasználva mindenhova elvezeti az egyik "pólust".
Igazából nem "kell"-ene testelni, anélkül is működne az autó meg a kerékpáron a világítás, csak több vezeték kellene hozzá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!