Villanyszerelési kérdés. Fontos! Lent?
Hali. Egy 12V-os autórádió van a pincében, (átalakító trafóval lesz a 230-ból 12V). Az átalkatító ugye állandóan áram alatt van. A rádió akkor is kapja a 12V-t, ha nincs bekapcsolva. Eddig így minden működik.
A kérdés: Ha a trafóból a két kábelt (a 12V-ét) és még két kábelt (egy autóakkumulátorét) összekötném, és ez lenne hozzákötve a rádióhoz, úgy működne? (Azért lenne így, mert ha néha elmegy az áram, akkor minden kikeresett rádióállomás elveszik, de ha így elmenne, akkor akkuról menne tovább). Baj az az akkunak ha állandóan megy bele a 12V? És csak akkor nem kapná állandóan, ha elmegy az áram.
Remélem elég érthetően írtam le :D
Ez így működne? Vagy nem jó az akkunak, ha állandóan kapja az áramot?
Ha a hálózati tápegység üresjárati feszültsége akkora lenne hogy úgynevezett csepptöltő üzemmódban tölti az akkut, akkor még előnyös is lenne az akkunak. Ekkor az önkisülés miatti töltésveszteséget pótolná.
Van arra szabály hogy Amperóránként hány mA legyen a csepptöltő áram. Ha ezzel az árammal töltődik, akkor az akkumulátor feszültsége ha jól emlékszem 13,5 V körül van folyamatosan.
Ha túl nagy a tápegység üresjárati feszültsége és képes is túl nagy árammal tölteni, akkor az akku túltöltődne. 14,4...14,6 V fölé meg nem szabad tölteni a 12 V-os savas akkumulátorokat. Ha töltés közben ezt a feszülstéget eléri, akkor be kell fejezni a töltést.
A 12V-os trafó egy régi rádióból lett kiszedve.
Most, hogy az akku folyamatosan kapja az áramot elkezdett benne a sav bugyogni, mert sisteregni. Az rosszat jelent?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!