Elektronikus zene szerkesztéséhez szeretnék egy alapfelszerelést összerakni, ehhez szeretnék konkrét tanácsokat kérni. Milyen eszközöket ajánlatok milyen paraméterekkel?
Néhány adalék a kérdésehez.
A kedvenc stílusaim amiben dolgoznék pl. hip-hop, downtempo, dubstep (nem a gagyi ipari, hanem az igényes underground), trip-hop, breakbeat, drum and bass.
Néhány példa a kedvenc előadóimra:
Dj Krush
Amon Tobin
Chase & Status
Burial
Wax Tailor
Első körben tisztán elektronikus zenében gondolkozom, de később egy rapper és/vagy egy énekes is becsatlakozhat.
1. Notebook: Notebooknak mindenképpen Macbook Pro-t szeretnék, azon belül is a lehető legjobbat zeneszerkesztés szempontjából (tehát nem sajnálom rá a pénzt, de olyan dolgokra nem akarok benne feleslegesen költeni, amire nincs szükség zeneszerkesztéshez).
Előzetes infók alapján az alábbira gondoltam:
13 hüvelykes Retina kijelzős MacBook Pro
2,8 GHz-es, kétmagos Intel Core i5,
16 GB 1600 MHz-es DDR3L SDRAM memória
512 GB-os PCIe-alapú flash tároló. (Az 1Tb jobb lenne de nagyon megdrágítaná a gépet, mivel SSD-ről van szó, tehát a többletet külső merevlemezzel oldanám meg).
Kérem, hogy erősítsetek meg, hogy ez a gép OK, vagy ha nem, melyiket ajánljátok milyen paraméterekkel.
2. Milyen zeneszerkesztő softwaret ajánlatok (pl. Reason, Cubase stb)?
3. Kérem, hogy adjatok tanácsot, hogy a notebookon kívül milyen egyéb cuccokra van szükség (tudomásom szerint pl. midi szintetizátorra és a keverőre), esetleg ha van konkrét típus, amit tudtok ajánlani az eszközökből jó ár-érték arányban, azt is megköszönöm.
Minél konkrétabb tanácsokat adtok, annál boldogabb leszek :-)
Előre is köszönöm!
-monitor hangfal (vásárlás előtt hallgasd meg hogy szól), és Seinheiser (fejhallgató)
-reason (szoftver)
-viszonylag nagyobb keverőpult
-nagy képernyő
A jó minőségű hangkártya nagyon fontos, és a számitógép processzora is jobb minél többet bír.
ha már zenélésbe gondolkodsz nem egészen értem h minek kell a notebook? de ha akarsz is az egyszeri kiadás te dolgod, meg van róla az elképzelés is ahogy látom..
A PC terén szerintem ne érd be egy i5 procival softwares DSP-k (VST, VSTi pluginek) igen cpu igényesek tudnak lenni. Én inább egy i7est ajánlanék.. abbol is valami kraftosabbat vagy legalább olyat amit lehet jol huzni. A proci TDP-je is szempont lehet, ugyanis nem mindegy milyen hűtést teszel rá. mivel studio gépről beszélünk nemárt ha nem süvit a füledbe mint egy helikopter. (cél a passziv hűtés vagy a nagyon alacsony fordulatú ventillátor) a 16 giga ramot nagy esélyel nem fogod kihasználni a zenéléshez ha csak nem csinálsz ram drive-ot de akkor meg már inkább 32 giga ram kéne. PCI-E SSDt feleslegesnek tartom. Inkább vennék több sima SSD-t és akár Raid-be kötném őket. Biztonságosabb is és szintén gyorsabb... Amúgy gyors tárhelyre csak akkor lesz szükséged ha sok kész sávot masterelsz, de ha jo zenész vagy már eleve a komponálás közben odafigyelsz a masteringre, igy szükségtelen lesz az utolagos sávonkénti master (szerintem, persze tuti h van aki másképp gondolja). masteringre persze mindenképp szükség van csak kérdés h a kiexportált sávokat mastereled vagy a zeneszerkesztőbe a csatornákat..
Ha reason-el állsz neki az kb az alapszint. Nem kell azt gondolni róla, hogy csak mert te kábelezed benne a virtuális egységeket akkroa tudása van. Sokakat ez elvakít... A reasonből kiexportált zenék masteringje általába nem tuljó akármit is csinálsz vele reason-ön belül. Ha virtuálisan Rewire linkeken áttolod cubase-be a csatornákat és semmit se csinálsz csak cubaseből exportálsz már akkor is jobban szól... Szal software és software között is hatalmas a különbség. De ezen a téren az is meghatározo, hogy mibe mozogsz kényelmesebben. Sok komoly producer használ reasont és Fruity loops-ot is. De meg merem kockáztatni h csak ott ahol az a legjobb.. De ide sorolhatnám akár a Sony Acid-et is. Teljesen embere válogatja, h ki milyen uton szeret zenét komponálni. mindenhol eltérő modszerek vannak.
A mac gépnek itt nem sok előnyét fogod látni amig nincs szükséged real-time audio feldolgozásra, ugyanis a windows erre alig ha vagy nem is képes... Digitális komponálásnál viszont teljesen mindegy hogy mekkora larency-vel dolgozol... mert ugyis azt hallgatod amit szerkesztessz. Ha Midi billentyűt használsz az megint más, ott szintén jol jön az alacsony latency.
Analog keverőbe nem adok tanácsot mert értelmét se látom h azt használj amikor a szgépen készülne az egész zene... jo minőségű hw (hangkártya és monitor hangfalak) kell, h azt halljad amit kell és jo minőségű software hogy ne ott bukjon el a dolog... valamint egy oylan hallás is ami nincs elferdülve a haver kocsijában +18db-re kiemelt masassugárzok csipogására... Ezt tapasztalatbol írom mert régen én is zenéltem és sokaknál már ez alap probléma volt, hogy azt se tudta, hogy mikor szól jól valami. Vagy pl.: egy rossz hangrendszeren csinált zenét, otthon nála még ógyahogy szólt is de máshol? Katasztrófa... Úgyhogy csak jotanácsként mondom, hogy az elferdült hallás is nagyon nagy problémákat okozhat.
Végszóként még annyit h a fizikai hangtan és digitális hangfeldolgozás ismerete sokat segithet, de ezekről mindről rogyásig van info a neten.
Szoftver: Ableton Live 9
Midi eszköz: Novation Launchkey 49 (vagy 61)
Hangkártya: Focusrite Scarlett 2i2 (vagy Focusrite Scarlett Solo)
Stúdió Monitor: Genelec vagy Krk
Egy kérdés: Zenéltél ezelőtt?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!