Multiméter hiba?

Figyelt kérdés

Vettem nemrég egy multimétert, a minap egy rossz monitort nézegettem és véletlenül áram alatt hagytam, mikor megakartam mérni egy alkatrészt az árramkörben, azthiszem tranzisztor volt, hozzá éríntettem a múltiméter mérő kábeleit és így rövidre zárt valamit, volt egy kissé elég nagy csattanás és szikra, s azóta nem mér jól a multi. csak ugrál össze-vissza.

Szétszedtem, és ennek az alkatrésznek szerintem lőttek, és ez a problémája, de még mivel nem értek annyira hozzá gondoltam megkérdem itt.

Itt van a kép:

[link]

[link]

Meglehet még csinálni?

2015. jan. 18. 08:25
 1/9 anonim ***** válasza:
Mindent meg lehet csinálni.
2015. jan. 18. 09:07
 2/9 A kérdező kommentje:

oké, de mivel kezdő vagyok és még nagyon nem értek hozzá, alaki lenne olyan kedves és részletesen elmagyarázná?

milyen alkatrész ez ami (valószínüleg) kiégett?

és milyent tegyek a helyére, csak is ugyanilyet?

2015. jan. 18. 09:27
 3/9 anonim ***** válasza:
Talán egy varisztor lehet, de ha leírnád, pontosan mi is va ráírva, az segítene. Ha tényleg varisztor, akkor ha kiveszed és csak az volt a hibás, újra működnie kéne. Persze kell bele egy új.
2015. jan. 18. 09:44
 4/9 A kérdező kommentje:
Az a gond, hogy nem látni rajta semmit, lehet mert bebarnult, így nem tudom milyen kell bele...
2015. jan. 18. 09:50
 5/9 anonim ***** válasza:
Hülye vagy hozzá. Vagy megjavíttatod vagy veszel másikat.
2015. jan. 18. 10:00
 6/9 A kérdező kommentje:

igen hüly vagyok hozzá, de semmi sem megy azonnal, mivel most kezdtem el foglalkozni az elektronikával.

Nyilván neked azonnal ment minden :D

2015. jan. 18. 10:02
 7/9 A kérdező kommentje:

na megvan az áll az alkatrészen hogy M23

szóval ilyen kellhet bele

2015. jan. 18. 10:10
 8/9 A kérdező kommentje:
Bocsánat: MZ3
2015. jan. 18. 10:15
 9/9 A kérdező kommentje:
2015. jan. 18. 10:17

Kapcsolódó kérdések:

Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu