Mennyit kell hagyni az autó akkumulátort töltőn, hogy indításhoz szükséges feszültség keletkezzen?
Üzemanyagszűrő probléma miatt többször próbáltál elindítani az autót, ezért lemerült az aksi. Majd állítólag 10 percet töltőre tették, amitől aztán elkezdte forgatni a dugattyúkat, de valami miatt nem indul a motor. A szerelő azt mondja, hogy valami elekronikai probléma, de nem lehet az, hogy nem hagyták eleget töltőn?
Egy 2008-as Ford Focus 1.8 TDCI-ről van szó.
Azt írtad, üzemanyagszűrő gond miatt addig indítgatták, ameddig lemerült. Utána kicsit töltötték, és továbbra sem indul. Az alatt a 10 perc alatt az üzemanyagszűrő-problémát elhárították, azért ilyen biztosak a dolgukban?
Vagy a "fogalmunk sincs mi baja, és nem is tudjuk megcsinálni" tényt próbálják pongyola, időhúzó álszakszövegbe csomagolni...
Egyébként 10 perc alatt jó ha 1-2 Ah beletöltődik az akkuba, ami egy egészséges, üzemmeleg motor egyszeri beindításához talán elég.
Az indításhoz indítóáram tartozik és nem a feszültség függvénye. Tény, hogy egy lemerült akkumulátor kapocsfeszültsége alacsonyabb mint egy feltöltött akkumulátoré, de egy 12.8 vagy 12.6V-os ( de egyébként kifogástalan akksi ) ki tudja köhögni azt az indítóáramot amire a specifikációja jó.
Ebben az esetben célszerű teljesen feltöltött és kifogástalan állapotú akkumulátort használni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!