Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Hogyan kell (elektrotechnikail...

Hogyan kell (elektrotechnikailag) földelni?

Figyelt kérdés

Mondjuk egy nagyon egyszerű példában, egy multivibrátornár, ott mit kell csinálni/bekötni a földelés helyére úgy, hogy hordozható legyen az eszköz (tehát pl. ne valódi földbe, vagy a radiátorra kelljen kötni)?


Még nagyon kezdő vagyok az elektronikában/elektrotechnikában és teljesen magamtól tanulom, ezért merült fel bennem ez, ami lehet, hogy másnak evidencia.


Szóval tisztázáskép: NEM a konnektorok védőföldelésére gondolok, hanem a kisfeszültségű, 3-5-9-12-stb. voltos egyenáramú feszültségen működő, kis hordozhatóan megépíthető áramkörökről. Azoknál hogyan kell megcsinálni a földelést, hogy hordozható maradjon az áramkör (esetleg úgy, hogy fémdobozba se feltétlenül kelljen beszerelni, és ne kelljen megfogni)?


Kérdezhetném úgy is hogy ?MI? az a kisfeszültségű földelés, >mi< az - a gyakorlatban -, amit a kapcsolási rajzokon GND-vel jelölnek?

Tudom, kissé bután tettem fel a kérdést, csak próbálok konkrét lenni, hogy megoldódjon végre ez a káosz a fejemben.


Csak annyira jöttem rá még eddig, hogy ebből a kisfeszültségű földelésből (GND) kb. legalább egy szinte minden kisfeszültségű egyenáramú áramkörben elengedhetetlen, ellenben nem működik a konstrukció? Viszont akkor mit kéne csináljak a GND helyével? A gyakorlatban mi kéne oda, hogy működjön az áramkör (meglegyen az áram megfelelő elvezetése)?


Bizonyos áramköröknél elvileg megoldható másfajta huzalozással/bekötésekkel, hogy ne kelljen földelés, de a többségnél úgy láttam, hogy erre nincs mód.


Szóval VALAKI, UNIVERZÁLISAN - áramkörtől függetlenül -, minden egyenáramú áramkörre meg tudná válaszolni, hogy az áramkör megépítésénél hogyan kreálják/építik/oldják meg a földelést??!!